1Vandaag: Hoe Realistisch is een landelijk vuurwerkverbod?

AWG

Registered User
Volgens mij wil een groot deel van de Nederlanders helemaal geen verbod op vuurwerk maar een verbod op idioten!
Man man man wat een stelletje koekwauzen zijn er toch om te janken als je die beelden ziet! Nederlanders hebben geen vuurwerkprobleem maar een handhavingsprobleem!
dus dat...
ME bekogeld met molotov cocktails, straattegels en zwaar illegaal vuurwerk, autobranden, gooien naar hulpverleners(zal geen compound geweest zijn)..

nou ik zeg fijne dagen met je vuurwerkverbod...

kan nou al niet wachten tot 365 dagen wat die jankers dan weer te zeggen hebben(tijdens 😷 jaarwisselingen werdt de aandacht nog verplaatst)

petertje23

Registered User
dus dat...
ME bekogeld met molotov cocktails, straattegels en zwaar illegaal vuurwerk, autobranden, gooien naar hulpverleners(zal geen compound geweest zijn)..

nou ik zeg fijne dagen met je vuurwerkverbod...

kan nou al niet wachten tot 365 dagen wat die jankers dan weer te zeggen hebben(tijdens 😷 jaarwisselingen werdt de aandacht nog verplaatst)

Inderdaad, jaarlijks terugkerend gesprek.

Ik keek net Nieuws van de dag op SBS6.
Daarin zat Nine Kooiman van de politiebond. Tenenkrommend wat een beschamend niveau. Als dat het denkniveau van de top van de politie bonden is 😒
Verder werd er meermaals aangehaald door diverse sprekers dat het een handhavingsprobleem is en geen vuurwerkprobleem!
De enige die daar wat anders van vond was Mvr Kooiman. Vuurwerk staat gelijk aan wapens. En we hebben een capaciteits probleem dus handhaven kan niet. Dan moeten we de wapens {lees vuurwerk} maar afpakken.
Dat die idioten met molotov cocktails, met cobra's&benzine of op bazooka gelijkende apparaten op personen {hulpverleners of elkaar} schieten, tja....

Naast de mevrouw van de politiebond, geen gekke argumenten en wat "tegengas" tegen deze mevrouw.
https://www.kijk.nl/programmas/nieuws-van-de-dag/wqbjyGz9mzM

AWG

Registered User
Inderdaad, jaarlijks terugkerend gesprek.

Ik keek net Nieuws van de dag op SBS6.
Daarin zat Nine Kooiman van de politiebond. Tenenkrommend wat een beschamend niveau. Als dat het denkniveau van de top van de politie bonden is 😒
Verder werd er meermaals aangehaald door diverse sprekers dat het een handhavingsprobleem is en geen vuurwerkprobleem!
De enige die daar wat anders van vond was Mvr Kooiman. Vuurwerk staat gelijk aan wapens. En we hebben een capaciteits probleem dus handhaven kan niet. Dan moeten we de wapens {lees vuurwerk} maar afpakken.
Dat die idioten met molotov cocktails, met cobra's&benzine of op bazooka gelijkende apparaten op personen {hulpverleners of elkaar} schieten, tja....

Naast de mevrouw van de politiebond, geen gekke argumenten en wat "tegengas" tegen deze mevrouw.
https://www.kijk.nl/programmas/nieuws-van-de-dag/wqbjyGz9mzM
nou ik zit met een fles cava en een paar stukken kfc de dag een beetje weg te douwen.. buiten gaat er nog steeds vuurwerk af..
heb het opzich prima naar mijn zin (voor een 1 januari althans) geen zin om dat te laten verzieken door een paar tutmutsen en stoethaspels die van toeten noch blazen weten.
wat ik al zei: ik wil diezelfde mensen volgend jaar nog eens horen..

Bovenaan