Wist je dat?

Freakpyromaniacs sinds 2006 zijn onze films ook te vinden op You Tube . Zo blijven de films tot in de eeuwigheid beschikbaar en kan iedereen makkelijk en snel een filmpje opzoeken en bekijken!

Old Sun 30-12-2007, 00:37   #1
cracker
Registered User

eerste en laatste keer

Het was de eerste en laatste keer dat ik iets in de voorverkoop en uberhaupt bij Zena aanschaf.

Ik had een hong dong leng pakket besteld. Had nummertje 24 van de voorverkoop. Bij aankomst bleek dit pakket uitverkocht te zijn. Kreeg ik een thorpakket mee. Was wel ietsje duurder maar er zitten veel meer potten in. Ergo meer potten maar per pot minder kwaliteit. Dat wilde ik juist niet. Ik wilde per pot meer geld uitgeven dan wat ik nu kreeg

Slechte zaak van Zena.
Old Sun 30-12-2007, 00:49   #2
--sjon beton--
Registered User

--sjon beton--'s Avatar

Re: eerste en laatste keer

hoezo uitverkocht?
je had toch van te voren besteld?
--sjon beton-- is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 02:11   #3
Rayb
Registered User

Ja dit viel me ook op bij Zena.
Ik had ook van te voren besteld en een bonnetje met nummer gekregen.
Echter bij het ophalen werd alles nog bij elkaar geraapt; ik had het geluk dat alles wat ik wilde hebben er nog was, maar andere mensen werden teleurgesteld (die hadden ook van te voren besteld).
Rayb is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 09:48   #4
cracker
Registered User

Maar nu snap ik ook waarom ik het advies kreeg om zo vroeg mogelijk op de 29e te komen. Dit systeem wordt gewoon standaard gehanteerd. Al heb je voorbesteld dan heb je gewoon pech als je laat komt. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Aan voorbestellingen doet men dus helemaal niet. Heeft geen enkele functie. Is gewoon een kwestie van zoveel mogelijk geld van te voren binnen halen. Als ik iets voorbestel dan heb ik daar een reden voor; namelijk dat ik het op zeker wil hebben.

Bah Bah Bah Bah

Last edited by cracker; Sun 30-12-2007 at 09:56.
cracker is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 10:03   #5
bridge
Registered User

Quote:
Originally Posted by cracker View Post
Het was de eerste en laatste keer dat ik iets in de voorverkoop en uberhaupt bij Zena aanschaf.

Ik had een hong dong leng pakket besteld. Had nummertje 24 van de voorverkoop. Bij aankomst bleek dit pakket uitverkocht te zijn. Kreeg ik een thorpakket mee. Was wel ietsje duurder maar er zitten veel meer potten in. Ergo meer potten maar per pot minder kwaliteit. Dat wilde ik juist niet. Ik wilde per pot meer geld uitgeven dan wat ik nu kreeg

Slechte zaak van Zena.
is het niet Hong Deng Long?
bridge is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 10:07   #6
cracker
Registered User

Quote:
Originally Posted by bridge View Post
is het niet Hong Deng Long?
Whatever. Dat doet toch niet ter zake. Daar gaat het toch niet om!

Zena is na 1 keer al een klant kwijt
Old Sun 30-12-2007, 10:42   #7
von urk
Registered User

von urk's Avatar

Meestal als je in de voorverkoop voor een X bedrag besteld, krijg je er ook wat bij nietwaar (ofwel korting) Dit is dan weer een voordeel van vooraf bestellen.
Wat ik inderdaad niet snap is dat jou bestelde pakket al niet meer in voorraad was. Ondanks dat je op de 29e al je bestelling kwam ophalen.
Het is toch niet zo dat als men vooraf besteld, en hij is niet op tijd, en er komt dan een klant die niet in de voorverkoop heeft besteld maar exact hetzelfde wil hebben als jij dat dan jou pakket wordt weggepakt en verkocht aan een ander?

Anyway ik had het probleem hier ook. Ik kreeg in de voorverkoop een tweetal kraslootjes.
Ik kraste 2 maal een gratis vuurpijl t.w.v. 5 euro.
Toen ik deze bonnetjes inleverde (de 29e, uurtje of 11) zei die gast dat die pijlen uitverkocht waren en ik er enkel een bolpijl voor terug kreeg.
Je zal mij niet wijsmaken dat die 1'' bolpijl een tientje kost..
Maar goed..

Last edited by von urk; Mon 31-12-2007 at 08:10. Reason: probleem inmiddels opgelost met deze vuurwerkhandelaar :-)
von urk is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 10:51   #8
TT Thunder
Registered User

TT Thunder's Avatar

Ook al moeten ze alles nog bij elkaar rapen dan is het wel de bedoeling dat ze alles vooraf hebben gereserveerd. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om de bestellingen vooraf is tasjes of dozen te doen. Dat neemt vaak teveel ruimte in beslag.

Ik hoor wel dat Zena zich een beetje heeft verkeken op de Nederlandse vuurwerkmarkt en dat sommige artikelen al heel snel waren uitverkocht. Dat is jammer maar het is niet anders, volgens jaar zal dat anders zijn want ze weten nu wat ze ongeveer kunnen verwachten met al die Nederlandse freaks.

Dit bericht las ik op vuurwerkbelgie.com:

De weergoden lijken gunstig gestemd. Het wordt lekker koud maar niet te. Weinig tot geen neerslag en wat belangrijker is: geen sterke wind!

In Nederland is een gigantische rush onstaan op bepaalde artikelen. Wij hebben dat niet voorzien en het is dus mogelijk dat bepaalde producten op raken. Er zijn echter voldoende alternatieven voor handen die ook super zijn.

We hopen dat iedereen veel lol gaat beleven maandag. We hebben nog wel een paar nadrukkelijke verzoeken: begin pas met alcohol drinken nadat je het vuurwerk hebt afgeschoten, houd toeschouwers op afstand en blijf weg bij evenementenvuurwerk en zatlappen.
Veel plezier en gas er op!!!
TT Thunder is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 11:23   #9
GiveMePow(d)er
Registered User

GiveMePow(d)er's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rayb View Post
Echter bij het ophalen werd alles nog bij elkaar geraapt; ik had het geluk dat alles wat ik wilde hebben er nog was, maar andere mensen werden teleurgesteld (die hadden ook van te voren besteld).
Tja, dat snapte ik ook niet bij de rwvh. Daar kreeg ik ook te horen dat alles een uur van tevoren pas ingepakt wordt (terwijl op de site toch wat anders stond volgens mij). Met als gevolg dat er zelfs bij bestellingen artikelen uitverkocht zijn. Bij mij was dat het geval met de ZENA grondbloemen met knal, geen mega ramp dus. Lijkt me irritanter als je grote cakes niet geleverd worden. (Ik houd mn vingers gekruisd voor mn cakes van maandag)

Last edited by GiveMePow(d)er; Sun 30-12-2007 at 11:26.
GiveMePow(d)er is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 11:29   #10
Tony
Administrator

Tony's Avatar

Ik heb gisteren hetzelfde probleem mee gemaakt.
Hoop artikelen zoals de thunderking, giant 37, share the flare die gewoon niet meer leverbaar waren. Bij Zena is alles op orde behalve de aanleveringen en dergelijke. Dat is een super belangrijk punt als je een vuurwerk importeur bent. Hopelijk word dat volgend jaar verbeterd.

Tony is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 11:34   #11
Leon2008
Registered User

Leon2008's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rayb View Post
Ja dit viel me ook op bij Zena.
Ik had ook van te voren besteld en een bonnetje met nummer gekregen.
Dit heeft te maken met nieuwe en strengere regelgeving.
Ik heb vernomen dat de voorbestellingen niet van te voren meer mogen worden klaargemaakt!
Leon2008 is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 11:55   #12
S@nder
Registered User

S@nder's Avatar

Voorbestellingen zijn los vuurwerk, en daar moet je weer een speciale ruimte voor hebben die ook weer aan bepaalde eisen moet voldoen. Veel zaken hebben die ruimte niet waardoor ze inderdaad alles bij elkaar gooien op het laatste moment.

Bij de RWVH moest ik meer dan een half uur wachten op mijn bestelling via de voorverkoop. Een vriend van mij had bijna hetzelfde en kreeg zonder voor de bestellen z'n spullen binnen 5 minuten.... erg raar
S@nder is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Old Sun 30-12-2007, 14:34   #13
pauk
Registered User

hm bij mij waren alleen de grondbloem +knal met gewone omgewisseld(ze wisten niet dat ze 2 soorten hadden -.-) maar dat was snel opgelost. we kregen ook nog 10% korting op alles als we van tevoren bestelden dus goede service bij zena Tilburg
pauk is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 15:18   #14
Rayb
Registered User

Nu snap ik dus ook waarom die vent zei dat er mensen al om 6uur voor de deur staan 's ochtends.
Men praat hier trouwens over snel lopende artikelen, maar een klant had 2x Bastille besteld twv 65EUR en hij kreeg er maar 1, heel vreemd.
Vooral vreemd omdat Bastille juist geen cake is die erg spectaculair is onder het gewone volk.
Rayb is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 15:22   #15
nismo
Registered User

Ik was eens gaan kijken bij zena haaren, wat een flap drollen zeg echt geen verstand van vuurwerk. Ik had niet besteld dus ben gewoon daar naar toe gegaan om een beetje klein spul te gaan halen, waaronder 20 pakjes fluit pijltjes, terwijl hij aan het laden is vraag ik hem nog weet je zeker dat het fluit pijltjes zijn, waar op ik als antwoord krijg ja wat anders??? ik zeg nee dan is het goed heb al 3 jaar het zelfde probleem als ik thuis kom dat ze alles doen maar niet fluiten. Maar goed ik thuis gelijk een geprobeerd en jawel hoor crakling, daar word je toch !!!!!!! van, ben gelijk terug gegaan. Kreeg toen wel 2 pakjes grondbloemen. Ik snap best dat je niet alles kan voor zien maar een beetje kennis van je producten lijkt mijn toch wel het minsten.
Old Sun 30-12-2007, 16:42   #16
thunderflash
Registered User

thunderflash's Avatar

Quote:
Originally Posted by Leon2008 View Post
Dit heeft te maken met nieuwe en strengere regelgeving.
Ik heb vernomen dat de voorbestellingen niet van te voren meer mogen worden klaargemaakt!
Nou hier heb ik dan niks van gemerkt ik had ook gewoon voorbesteld en mijn bon ingeleverd an alles was gewoon netje en keurig verpakt zoals het hoort te zijn.Waar haal je deze wijsheid vandaan dan wil ik weleens lezen dat dit niet meer mag.

Tjow
thunderflash is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 22:25   #17
henkstaart
Registered User

komt gewoon omdat ze helaas te weinig opslag hebben word als het goed is volgend jaar verbeterd
henkstaart is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 23:07   #18
Gigabyte
Registered User

Quote:
Originally Posted by S@nder View Post
Voorbestellingen zijn los vuurwerk, en daar moet je weer een speciale ruimte voor hebben die ook weer aan bepaalde eisen moet voldoen. Veel zaken hebben die ruimte niet waardoor ze inderdaad alles bij elkaar gooien op het laatste moment.
Ik heb bij mijn plaatselijke vuurwerkhandelaar een tijd geleden een rondleiding gekregen en naar wat ik daar heb vernomen moet volgens de huidige eisen iedereen zo'n ruimte hebben.

Er moeten minimaal twee bunkers aanwezig zijn;
Één grote bunker waar uitsluitend vuurwerk in dichte dozen staat opgeslagen, in die ruimte mag tevens niet gewerkt worden.
De tweede (kleine) bunker is er om het losse/uitgepakte vuurwerk en de eventuele voorbestellingen op te slaan.
Uit die laatste bunker worden dan constant de aan de kassa geplaatste bestellingen gehaald.
Mijn vuurwerkhandelaar had een vrij ingenieus systeem bedacht om de voorbestellingen zo compact mogelijk op te kunnen slaan.

Ik kan zo voorstellen omdat zakken met voorbestellingen veel ruimte in beslag nemen, dat sommige winkeliers ervoor kiezen een voorbestelling pas te verpakken op het moment dat de klant komt.
Ze kunnen dan namelijk meer uitgepakt vuurwerk in de "los vuurwerk bunker" kwijt.

Dat ze dan echter sommige klanten moeten teleurstellen omdat er bepaalde dingen uitverkocht zijn, vind ik niet kloppen.
Met een goed computersysteem of een goede webwinkel, kan je namelijk ook gebruik maken van voorraadbeheer.
Zodra iemand dan wat wil bestellen wat uitverkocht is, dan volgt er automatisch een melding dat het artikel niet meer op voorraad is.

Uiteraard begrijp ik het probleem dat de bunkers vaak meerdere malen dienen aangevuld te worden.
Maar indien een winkelier laat maar zeggen een beginvoorraad heeft van 100 cakes nummer 1 heeft en deze zijn na 5 dagen in de voorbestelling al uitverkocht, dan krijgt hij daar een melding van en kan gelijk dit product weer bijbestellen en de bijbestelling (hoeveelheid) alvast ingeven in zijn systeem of webwinkel.

Op zo'n manier is de klant ervan verzekerd dat hij krijgt wat hij heeft besteld en vantevoren weet dat iets niet (meer) verkrijgbaar is.

grt Frans
Gigabyte is offline   Reply With Quote
Old Sun 30-12-2007, 23:49   #19
Wizz
Registered User

Wizz's Avatar

Vreemde bedrijfsvoering, wel voorbestellingen aannemen maar terplekke bestellingen inpakken.

Nog een reden voor mij om nooit aan voorbestellen te doen, en je bent nog eens in een kwart van de tijd geholpen.
Wizz is offline   Reply With Quote
Old Tue 01-01-2008, 05:06   #20
USRRobiwan
Registered User

USRRobiwan's Avatar

Vindt het schandalig dat je een voorbestelling doet, met pijlen de juiste potten aanwijst op de bon (staan bij zena soms 2 op een regel: product a / product b)
En dan precies de verkeerde blokken geven. Ze pleuren gewoon in de zak wat in de buurt komt. Na controle en op aanwijzen van dat er 3 verkeerde cakes inzitten. "jah hebben we nog niet binnen" En dan zal men niet zeggen: "meneer we hebben deze potten niet meer, wilt u een alternatief of moeten we deze van de prijs van uw bestelling aftrekken?"

Er was ook nog een messiercake die na 2 schoten spontaan uitelkaar explodereerde. Gelukkig houden wij een meter of 25 afstand dus buiten wat piepende oortjes hier en daar, viel de schade gelukkig mee. De andere 11 cakes hadden geen problemen overigens.

Fallas is helaas weer voorbij... ;(~~~

Gelukkig hebben we de FPM videobeelden nog om alles weer naar boven te halen. Want 5 dagen bier/bacardi doet een mens wel eens dingen vergeten hahaha!
USRRobiwan is offline   Reply With Quote