Wist je dat?

Freakpyromaniacs sinds 2006 zijn onze films ook te vinden op You Tube . Zo blijven de films tot in de eeuwigheid beschikbaar en kan iedereen makkelijk en snel een filmpje opzoeken en bekijken!

Go Back   Freakpyromaniacs Forums > Consumenten Vuurwerk Buitenland > Wetgeving en Veiligheid
Register Members List Mark Forums Read

Wetgeving en Veiligheid Hier kan je lezen hoe je veilig omgaat met vuurwerk.

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old Sat 10-12-2005, 22:39   #1
NLsandman
Registered User

NLsandman's Avatar

Veiligheids eisen in belgie?

Na diverse bezoeken aan alpeco zijn mij wat dingen opgevallen wat betreft veiligheid.
Het volgende viel mij namelijk op: alle bunkers stonden allemaal open en dat de gehele middag door.
Zijn er andere regels in belgie wat dit betreft want echt veilig vond ik dat niet.
Geregeld reden er kleine vrachtwagens daar naar achteren bij de bunkers.
NLsandman is offline   Reply With Quote
Old Sun 11-12-2005, 03:43   #2
Mokum-pyro
Registered User

Re: Veiligheids eisen in belgie?

Hoi

Waarom niet veilig? als je zo gaat denken... jij rijd ook iedere dag rond met een vat met 50 liter benzine onder je kont... :w Dus vanaf morge ga je met de metro+ trein naar je werk? Waar je kans loopt op een aanslag van een een of andere jihaad strijder? dus je gaat lopend. Misschien word je dan wel aangereden?

Hou toch eens op met dat gezeur...:r
Mokum-pyro is offline   Reply With Quote
Old Sun 18-12-2005, 15:21   #3
-=AL CAPONE=-
Registered User

-=AL CAPONE=-'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Mokum-pyro
Hoi

Waarom niet veilig? als je zo gaat denken... jij rijd ook iedere dag rond met een vat met 50 liter benzine onder je kont... :w Dus vanaf morge ga je met de metro+ trein naar je werk? Waar je kans loopt op een aanslag van een een of andere jihaad strijder? dus je gaat lopend. Misschien word je dan wel aangereden?

Hou toch eens op met dat gezeur...:r
hij bedoelt 1 vonkje bij een bunker waar 1.1 klasse vuurwerk opgeslagen wordt en die bunker vliegt de lucht in nog voordat er één sprinkler aan is!
daarna kunnen mensen met slechte bedoelingen makkelijker iets brandbaars bij een bunker naar binnen gooien als de deur open staat dan wanneer die gesloten is... :w Lijkt me niet leuk als je net inkopen aan het doen bent... |:(

volgens mij wel iets minder veilig dan 50 liter benzine in een benzinetank. dus dat gezeur is niet geheel onterecht.

waar plezier in het middelpunt staat is vuurwerk een highlight

Last edited by -=AL CAPONE=-; Sun 18-12-2005 at 15:23.
-=AL CAPONE=- is offline   Reply With Quote
Old Sun 18-12-2005, 16:08   #4
Tony
Administrator

Tony's Avatar

Quote:
Originally Posted by -=AL CAPONE=-
hij bedoelt 1 vonkje bij een bunker waar 1.1 klasse vuurwerk opgeslagen wordt en die bunker vliegt de lucht in nog voordat er één sprinkler aan is!
daarna kunnen mensen met slechte bedoelingen makkelijker iets brandbaars bij een bunker naar binnen gooien als de deur open staat dan wanneer die gesloten is... :w Lijkt me niet leuk als je net inkopen aan het doen bent... |:(

volgens mij wel iets minder veilig dan 50 liter benzine in een benzinetank. dus dat gezeur is niet geheel onterecht.
Alpeco heeft geen 1.1G bunkers dus ook geen artikelen die onder 1.1G vallen.
IK weet het niet hoor maar normaal gesproken staat er een groot groen hek en mag er niemand in de buurt van de bunkers komen ook niet met de auto.

Tony is online now   Reply With Quote
Old Sun 18-12-2005, 17:59   #5
casdeman
Registered User

Ik vind NLsandman hier wel een punt hebben hoor. Een kwaadwillende wordt niet zomaar tegen gehouden door een hek. Ik snap dat het voor Alpeco waarschijnlijk makkelijker en sneller werken is dan dat telkens als die bunkerdeuren vergrendeld en geopend moeten worden, maar veiligheid voor alles. Overigens lopen er genoeg kwaadwillende figuren rond, alhoewel we ons dat niet altijd realiseren.

Overigens zijn de 1.3 en 1.4g bunkers ook levensgevaarlijk als er iets naar binnen gegooid wordt.

Last edited by casdeman; Sun 18-12-2005 at 18:01.
casdeman is offline   Reply With Quote
Old Sun 18-12-2005, 23:48   #6
-=AL CAPONE=-
Registered User

-=AL CAPONE=-'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Tony
Alpeco heeft geen 1.1G bunkers dus ook geen artikelen die onder 1.1G vallen.
IK weet het niet hoor maar normaal gesproken staat er een groot groen hek en mag er niemand in de buurt van de bunkers komen ook niet met de auto.
Ok, fout van mijn kant, but i've made my point.

dit neemt niet weg dat klasse 1.3 vuurwerk ook veel schade kan aanrichten! en dat indien kwaadwillende, indien de situatie die NLsandman schetst klopt veel schade aan kunnen richten.

waar plezier in het middelpunt staat is vuurwerk een highlight

Last edited by -=AL CAPONE=-; Sun 18-12-2005 at 23:49.
-=AL CAPONE=- is offline   Reply With Quote
Old Mon 19-12-2005, 19:47   #7
GHBWestland
Registered User

Quote:
Originally Posted by -=AL CAPONE=-
indien de situatie die NLsandman schetst klopt
ik kan je verzekeren dat de geschetste situatie klopt!! al meerdere malen gezien ja!! vooral handelaren uit nederland kunnen zo naar achter om in te laden met bussen tegelijk!! ondertussen blijft het hek gewoon de gehele tijd open staan!! :w
Old Sat 24-12-2005, 00:48   #8
NLsandman
Registered User

NLsandman's Avatar

Aha ik was dus niet de enige die het was opgevallen.
De normale particulieren moeten buiten het hek wachten maar de groot handelaren rijden zo met busjes tegelijk naar achteren.
Ik vindt het niet erg dat men zo laad en lost want dat kan bijna niet anders maar dat alle bunkers gewoon open staan, dat vond ik vreemd.
NLsandman is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules