Wist je dat?

Freakpyromaniacs sinds 2006 zijn onze films ook te vinden op You Tube . Zo blijven de films tot in de eeuwigheid beschikbaar en kan iedereen makkelijk en snel een filmpje opzoeken en bekijken!

Go Back   Freakpyromaniacs Forums > Movie Database > Fireworks festival movies > Archive festival movies > San Severo 2007
Forum Rules Register Members List Search Today's Posts Mark Forums Read

San Severo 2007 Festes de Maria SS. del Soccorso. San Severo. ( Foggie,Italy)

Reply

LinkBack Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old Sat 09-06-2007, 14:21   #1
Tony
Administrator

Tony's Avatar

Talking 6° Palio Fuochi Pirotecnici - Daylight [Paolelli di Mattei]

Er zijn tijdens ons verblijf in San Severo ook 3 dagshows geschoten. Deze dagshows zijn een onderdeel van bijna elk festival in Italie en vaak belangrijker dan de avondshows. Omdat er weinig naar dit soort films wordt gekeken door onze members zet ik maar 1 willekeurige dagshow online om toch te laten zien hoe en wat.

Deze dagshow was de eerste die we te zien kregen en werd geschoten door Pirotechnici Poalelli di Mattei. Ze begonnen een uur later waardoor wij de kans handen om onze lekkere broodjes parma ham en Salami op te eten.

Dit soort shows werken een beetje hetzelfde als de avondshows al zijn de effecten veranderd in salutes. Zo hebben we net als bij de avondshows ook hier Bombas da Tiro. Otto a scala , de Fermate ect ect. Sommige bommen zoals jullie zullen zien bleven klappen en vliegen. En op de middag is dit waanzinnig om te zien omdat je de grote clinders gewoon kan volgen en kan zien wat het doet.

Alle shows beginnen met een aantal Bomba da Tiro bommen. Zodra het filmpje start zie je er 1 omhoog gaan. Dus al die knallen die zie ziet tot de laatste harde (Bottom Shot) komen uit 1 cilinder bom. Na deze eerste Bomba da Tiro beginnen ze enkele salute bommen te schieten. Deze komen helaas niet goed over op band maar ik kan je vertellen dat ze flink hard zijn. Deze voel je echt dreunen. Even daarna schieten ze dezelfde salutes alleen dit keer met de kleuren van de Italiaanse vlag ([Alleen geregistreerde leden kunnen deze links zien. (Only registered and activated users can see links.) ]).

Na de Tricolore zie je de 2de bomba da Tiro omhoog gaan. Deze heeft 8 series salutes met tussen elke serie een enkele salute. Na deze 2de bomba da Tiro begint de show op gang te komen. Ze gebruiken zoals je zult zien de hele show heel veel meerslag en shells of shells cilinders. Ook worden er in de dagshows avondeffecten gebruikt zoals crosette, peony en crysanthums.

Het is heel moeilijk om over dit soort shows een verhaal te vertellen.
Als je de show live ziet is het makkelijker uit te leggen omdat je alles zo mooi kan volgen. Daarom stop ik mijn poging maar en zeg ik geniet van de film!!!

[Alleen geregistreerde leden kunnen deze links zien. (Only registered and activated users can see links.) ]
File: Wmv
Size: 100Mb
Duration: 13:15

Meer informatie over adverteren op onze site mail dan naar: Info@Freakpyromaniacs.com
Heb je andere vragen omtrent deze website mail dan met Tony@freakpyromaniacs.com

Last edited by poziloc; Tue 03-07-2007 at 00:04.
Tony is offline   Reply With Quote
Old Wed 13-06-2007, 16:21   #2
USRRobiwan
Registered User

USRRobiwan's Avatar

Re: 6° Palio Fuochi Pirotecnici - Daylight [Paolelli di Mattei]

Die dag shows schoppen juist dikke kont Tony! Je kan zo mooi de meerslagen bommen volgen. En hoe deze exploderen. En wat ook gaaf is, zijn de ingezoomde fragmenten. Dan zie je ze ech uit elkaar klappen. Zo gaaf om te zien. Ik snap niet dat members dit niet waarderen.

Zet daarbij je subwoofer op standje hoog en de kopjes denderen uit je servieskast ;)

prachtig prachtig :D

Fallas is helaas weer voorbij... ;(~~~

Gelukkig hebben we de FPM videobeelden nog om alles weer naar boven te halen. Want 5 dagen bier/bacardi doet een mens wel eens dingen vergeten hahaha!
USRRobiwan is offline   Reply With Quote
Thanks by
Old Wed 13-06-2007, 18:55   #3
KoenL
Moderator

KoenL's Avatar

Ga hem ook nog eens aandachtig bekijken. Ingezoomde fragmenten zijn inderdaad echt fantastisch! Fotos trouwens ook.

Wat is jullie afstand bij deze show Tony? En zitten jullie daar op een speciale plek, of is het daar niet zo moeilijk om een mooi plekje (zoals deze) te vinden?!

Persoonlijk vind ik het jammer dat er zo een standaard ritme in die meerslagbommen zit. Meestal om de 1 a 2 seconden volgt er een knal. Af en toe vind ik het wel jammer dat dat zo eentonig is. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik deze bommen nog nooit zelf in het echt heb ervaren.
KoenL is offline   Reply With Quote
Thanks by
Old Wed 13-06-2007, 20:22   #4
Tony
Administrator

Tony's Avatar

Quote:
Originally Posted by KóénL View Post
Ga hem ook nog eens aandachtig bekijken. Ingezoomde fragmenten zijn inderdaad echt fantastisch! Fotos trouwens ook.

Wat is jullie afstand bij deze show Tony? En zitten jullie daar op een speciale plek, of is het daar niet zo moeilijk om een mooi plekje (zoals deze) te vinden?!

Persoonlijk vind ik het jammer dat er zo een standaard ritme in die meerslagbommen zit. Meestal om de 1 a 2 seconden volgt er een knal. Af en toe vind ik het wel jammer dat dat zo eentonig is. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik deze bommen nog nooit zelf in het echt heb ervaren.
De afstand is hetzelfde als bij de avondshows. Zo een 100 meter schat ik. Het ritme valt best mee dat zijn gedeelte maar er zijn veel veel andere soortem bommen ook. Het is in Italy geen probleem om dit soort plekjes te vinden.

Meer informatie over adverteren op onze site mail dan naar: Info@Freakpyromaniacs.com
Heb je andere vragen omtrent deze website mail dan met Tony@freakpyromaniacs.com

Tony is offline   Reply With Quote
Thanks by
Old Thu 14-06-2007, 01:23   #5
Vavoom
Registered User

Vavoom's Avatar

Quote:
Originally Posted by KóénL View Post
<snip>
Bepaalde bommen horen juist dit strakke ritme te hebben. Een "otto di scala" mag niet haperen en ook de grotere meerslagen mogen niet onregelmatig zijn. Hieraan kun je tevens zien dat er een ware meester aan het werk is geweest. Het is ongelooflijk mooi om twee identieke handgemaakte bommen exact hetzelfde te zien functioneren (het liefst tegelijkertijd enkele meters naast elkaar).

Zoals Toon al zei valt de eentonigheid best mee, omdat er geen lange series van exact dezelfde bommen achter elkaar geschoten worden. De bommen worden steeds een stapje groter/zwaarder en de ritmes langer/anders.
Old Wed 03-10-2007, 17:50   #6
engrealat
Filmer for FPM!!

engrealat's Avatar

GE-WEL-DIG !!!!

Ook als mensen alleen maar van siervuurwerk houden is deze video de moeite waard....

Is bijna geen kleur in te bekennen uiteraard...maar zelfs voor de ¨siervuurwerk-niet van knallende- houdende freaks¨ Moet dit toch spectaculair zijn om eens te zien...

Gewoon bekijken dit, met een goede hoofdtelefoon (en hard zetten dan ook, gne gne).

Zoveel geweld is echt bizar, Ga er zeker een keer naar toe.

TOP !

Groeten,

Jeroen.
engrealat is offline   Reply With Quote
Thanks by
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules