Wist je dat?

Freakpyromaniacs sinds 2006 zijn onze films ook te vinden op You Tube . Zo blijven de films tot in de eeuwigheid beschikbaar en kan iedereen makkelijk en snel een filmpje opzoeken en bekijken!

Go Back   Freakpyromaniacs Forums > Freakpyromaniacs Movie Database > 2008 Fireworks Festival Movies > Falles de Valencia (ES) > Fallas de Valencia 2008 > Official JCF Fallas 2008 Fireworks Movies
Forum Rules Register Members List Mark Forums Read

Official JCF Fallas 2008 Fireworks Movies In this section you will find movies of fireworks that are in the official program of the Junta Central Fallera at Fallas de Valencia 2008.

View Poll Results: Did you like the mascleta of Pirotecnia Valenciana
10 points 31 62.00%
9 points 12 24.00%
8 points 6 12.00%
7 points 1 2.00%
6 points 0 0%
VERY BAD! (MUY MALO!) 0 0%
Multiple Choice Poll. Voters: 50. You may not vote on this poll

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old Mon 24-03-2008, 17:12   #1
Tony
Administrator

Tony's Avatar

[Movie] Day 17 March - Mascleta Valenciana

Here the movie of the mascleta fired by Pirotecnia Valenciana on day 17 of Fallas de Valencia.
Please take part in the POLL!

[Alleen geregistreerde leden kunnen deze links zien. (Only registered and activated users can see links.) ]
File: wmv
Size: 140Mb
Album: [Alleen geregistreerde leden kunnen deze links zien. (Only registered and activated users can see links.) ]

Tony is offline   Reply With Quote
Thanks by
Old Mon 24-03-2008, 17:36   #2
Tony
Administrator

Tony's Avatar

Re: [Movie] Day 17 March - Mascleta Valenciana

Wat een heerlijke mascleta.
Een goed beginnen met diverse effecten zoals rook, crackling en salutes.
De mascleta zelf loopt ook erg lekker op een overgang naar het 2de gedeelte na. Daar gaat het gebuisd lont naar mijn mening iets te langzaam waardoor je even een korte inzinking krijgt. Voor de rest was het gewoon een topper. Erg hard en goed!

Old Mon 24-03-2008, 20:13   #3
hanky-spanky
Website Filmer and Photographer

hanky-spanky's Avatar

Deze mascleta kunnen wij al beoordelen zonder het filmpje te downloaden, wat we wel doen , want deze is ons zeker bijgebleven .
Een heerlijke mascleta van Valenciana die naar ons doen lekker begon en nu eens in het m idden van de show een paar grozette potten ipv aan het begin, de treuno's gingen gewoon door een heerlijk gevoel gaf deze bij de finale, hard en duidelijk.

Gr: h-s
Old Mon 24-03-2008, 21:10   #4
Poziloc
Global Moderator

Poziloc's Avatar

Re: Fallas de Valencia 2008 Video Updates!

Deze krijgt van mij een dikke 10...niks geen digitaal en dan zo'n top Mascleta...zo wil ik ze vaker zien.
Old Mon 24-03-2008, 21:19   #5
Moontan
Registered User

Moontan's Avatar

Re: Fallas de Valencia 2008 Video Updates!

Een topper van een mascleta, met recht een tien.
En de beelden zijn ook een 10 waard. Lekker dichtbij het front,bijna close up.
Super werk mannen.
Moontan is offline   Reply With Quote
Old Mon 24-03-2008, 21:20   #6
Marco.v
Registered User

Marco.v's Avatar

Dit was voor mij een mascleta waarbij ik ogen te kort kwam,overal gebeurde wel wat
Ik vind het helemaal geweldig van deze mannen om na een super avondshow direct de zelfde dag zo'n topper van een masceleta neer te zetten

Ook voor deze de maximale score

Super beeld materiaal

gr

Marco
Marco.v is offline   Reply With Quote
Old Mon 24-03-2008, 22:04   #7
shinji
Registered User

Na afloop van deze Mascleta stonden we op het plein nog wat na te praten en kwamen we tot de conclusie, deze is helemaal goed. Niks geen digitale rommel, gewoon recht voor z'n raap. Toch vind ik dat digitale net de slagroom op de taart, vandaar dat deze een 9 krijgt. Valenciana eindigt voor mij dit jaar op nr 3, 2= Europla en 1 krijgen we nog te zien.
shinji is offline   Reply With Quote
Old Mon 24-03-2008, 23:02   #8
Richardus
Registered User

minder dan Europla, minder snel, evenveel geweld wawt weer overtroffen wordt door het digitale, minder ritme maar wel top, dus een 9

Last edited by Richardus; Mon 24-03-2008 at 23:03.
Richardus is offline   Reply With Quote
Old Mon 24-03-2008, 23:17   #9
engrealat
Website Publisher

engrealat's Avatar

Stja waar zal ik eens beginnen...

Met het bezoeken van het schietveld van de avondshow de dag ervoor ? Aardige kerel die ons vertelde uitermate content te zijn om weer terug te keren in de ERE DIVISIe van het vuurwerk in Valencia....(Mascletas en Castillos).....

Na en afwezigheid van toch zo´n 8 jaar had Valencia nu weer de kans om zich opnieuw op de map te zetten in Valencia en natuurlijk ook ver daarbuiten ( Valencia wordt toch vaak gezien als een referentie voor overige steden en landen kwa vuurwerk).

Kans omdat Ricasa dit jaar natuurlijk niet ging schieten dus...min of meer schoof alles een plekje op naar boven....beurt weer aan Pyrotechncia Valenciana !!!!

We moeten los zo was ongeveer de boodschap van Joanjo......

Alles uit de kast !!!!

En Los ging het !!!! Gelijk vanaf het begin al snoeihard, en dat volhouden tot het einde.
Voor de echte kenners niet geheel foutloos maar oh oh oh wat ramme die manne het plein van hot naar her.....(geen ander woorden voor....)

Geweldige Mascleta !!!!! Je moet je voorstellen dat na de avondshow om 3.00 alles opgeruimt was, en de hele bubs als een gek (toch een uur rijden door de drukte) om 4.00 alweer paraat stond op Plaza Ayu. om deze Mascleta op te bouwen......

25 man als een gek in de weer om het publiek, waaronder ons FPM-ers deze kunde te laten aanschouwen......Kunde ? Niet alleen kwa Mascleta maar ook Kwa organisatie zat alles gewoon top in elkaar...

De morgen van deze Mascleta ben ik een aanwezig geweest bij de opbouw....er was ons beloofd dat we konden komen opbouwen...uiteindelijk was ik er alleen.....(Fallas maakt moe...ik stompelede door de kooi als een bejaarde....) makkelijker beloofd dan gedaan...
dus stond ik daar...............

Om 8.15 was ik dan in de kooi om alles aan te horen hoe alles zo in ze werk ging en om hier en daar een zandzak en lijn te spannen.(Helpen heeft in zoverre zin dat het mooi is om een keer mee te maken maar die mannen volgen zo hun programma dat je eigelijk een beetje in de weg loopt...(althans dat gevoel had ik........en ik bek een beetje Spaans).....

Om 9.45 maakte ik de fout om een broodje te gaan eten en kon dus never nooit niet de kooi meer betreden omdat de Policia het hele plein had afgesloten voor de de Prijsuitreiking van de Falleras, enz. enz.

Wachten dus tot 14.00 uur duurde lang maar zeker te weten de moeite waard !!!!!!

Eerst een avondschow neerzetten van dat voormaat en er dan nog even overheen gaan met deze Mascleta...kan niet anders doen dan 9 punten geven (halfjes kennen we niet).

Hopende dat de komende jaren Pyrotechnica Valenciana inderdaad in de ERE divisie staat, denk ik terug aan een geweldige dag......................

VISCA Valencia, VISCA Pyrotechnica Valenciana !!!!!!!!!!!

Groeten,

Jeroen.
(hjbm)

Last edited by engrealat; Tue 25-03-2008 at 08:13.
engrealat is offline   Reply With Quote
Old Mon 24-03-2008, 23:17   #10
svnJJ
Registered User

Thumbs up Re: [Movie] Day 17 March - Mascleta Valenciana

AU! me oren doen gewoon weer pijn als ik er aan denk! Wat een GEWELDIGE Mascleta was dit zeg! krijg gewoon weer kippenvel van deze show. Die fluit op het einde waar maar geen eind aan kwam was gewoon te hard voor me oren heerlijk gewoon! ik vond hem de beste die ik gezien heb tijdens de dagen dat ik in Valencia was. deze krijgt van mij zeker een 10! ook nog eens schitterend gefilmd BEDANKT!!
svnJJ is offline   Reply With Quote
Old Mon 24-03-2008, 23:54   #11
Tony
Administrator

Tony's Avatar

Quote:
Originally Posted by Richardus View Post
minder dan Europla, minder snel, evenveel geweld wawt weer overtroffen wordt door het digitale, minder ritme maar wel top, dus een 9
Jij bent 1 van de weinige die vind dat er geen ritme in zit. De Valencianen waaronder de Hr.José Enrique Ferriols Monrabal die diverse boeken over de mascleta en avondshows in Spanje heeft geschreven denken daar toch heel anders over. Voor hun was dit 1 van de beste die ze gezien hebben deze week.

De mascleta duurt ook maar 19 seconden korter dan die van Europla de Belgida.

Het probleem is vaak dat het digitale van Europla de Belgida bij mensen de mascleta zelf doet vergeten. Want die is nog lang niet zo goed als die van Valenciana, Ricasa, Vicente Caballer, Pirotecnia Portugues en zo kan ik nog even doorgaan.

Smaken verschillen natuurlijk maar als je een mascleta wilt bespreken probeer dan wel de mascleta te bekijken zoals hij hoort te zijn.

Old Tue 25-03-2008, 01:38   #12
Richardus
Registered User

ik zeg niet 'geen ritme', ik zeg 'minder'

thanks, jeroen, voor je mooie gedreven verslag
Richardus is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Old Tue 25-03-2008, 21:06   #13
Beekje
Banned

Beekje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Richardus View Post
ik zeg niet 'geen ritme', ik zeg 'minder'

thanks, jeroen, voor je mooie gedreven verslag
OH, dus je wilt even laten zien dat je hier niet alleen bent

Last edited by Beekje; Tue 25-03-2008 at 21:07.
Beekje is offline   Reply With Quote
Old Wed 26-03-2008, 20:36   #14
USRRobiwan
Registered User

USRRobiwan's Avatar

Stond hierbij helaas niet op het plein maar in een zijstraat. Kon hem niet helemaal zien maar je zag in de straat waar ik stond de winkelruiten heen en weer gaan van de druk. Het was van een afstand te horen een zeer mooie. Het bleef ook goed doordreunen in de straat waar ik stond.

Na het zien van de film kan ik niet anders zeggen dat deze samen met de mascleta van Europla van de 15de tot nu toe een hele fijne is. En ik denk dat het moeilijk wordt om een winaar te kiezen uit de grote 3; europla, valenciana en Vincente C want de mascleta van de 19de was ook zeer zeer hard van vlakbij het bordes waar ik stond.

Ik geef Valenciana toch een 10 want de finale was echt fantastisch. Zelfs waar ik stond 100 meter verder. Oorverdovend gegil kwam er vanaf het plein en dat was echt gaaf.

Fallas is helaas weer voorbij... ;(~~~

Gelukkig hebben we de FPM videobeelden nog om alles weer naar boven te halen. Want 5 dagen bier/bacardi doet een mens wel eens dingen vergeten hahaha!

Last edited by USRRobiwan; Wed 26-03-2008 at 20:39.
USRRobiwan is offline   Reply With Quote
Old Thu 27-03-2008, 17:22   #15
robvuurwerk
Registered User

fantastisch !!! wow kippevel op mijn armen guys. dikke 10 hoor van mij
robvuurwerk is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules