Wist je dat?

Freakpyromaniacs sinds 2006 zijn onze films ook te vinden op You Tube . Zo blijven de films tot in de eeuwigheid beschikbaar en kan iedereen makkelijk en snel een filmpje opzoeken en bekijken!

Go Back   Freakpyromaniacs Forums > Consumenten Vuurwerk Nederland > Brave en Wichers > Lidu Collection
Forum Rules Register Members List Mark Forums Read

Lidu Collection Hier vindt je alle informatie die je zoekt over het merk Lidu. Eén van Nederlandse beste merk kwa consumenten vuurwerk.

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old Wed 10-08-2005, 20:06   #1
Beekje
Banned

Beekje's Avatar

Question Ervaringen met Black Label lijn, Lidu

Beste Freaks,

Deze lijn is vorig jaar geintroduseerd en is verkocht op plekken waar Lidu en Star Collection verkocht zijn/worden. En denk ook Vuurwerkland. Het komt bij de firma Brave & Wichers vandaan.

Graag hier jullie mening en ervaringen.

Alvast bedankt :w
Beekje is offline   Reply With Quote
Old Fri 12-08-2005, 00:50   #2
Mattenfreak
Registered User

Mattenfreak's Avatar

Black Label werd ook verkocht bij een dealer bij mij. Er waren 3 dealers die het verkochten dus verwacht niet teveel reacties. ;)

Ik heb foto's gemaakt van de producten en heb ook de 2 posters ervan in huis en die foto's zal ik dus hier neerzetten.

Ik heb 2 dingen meegemaakt, ik had een pijlenpakket, mijn vriendin een assortimentje. Even mijn ervaring:

Pijlenpakket was de Crusader I; zien er geweldig uit, zijn gewoon volledig hard plastic en kostten zo'n 25/30 euro. Toen ik er eentje de lucht in schoot was het toch wel beetje balen. De burstknal is echt zeer goed, maar het effect is erg klein. Kan komen door grote hoogte, maar andere pijlen die even hoog gingen waren wel degelijk mooier. Al met al, leuke pijlen, niet het geld waard.

Assortimentje was de Black Box I; zeer leuk pakket. Kostte meen ik ook zo'n 25/30 euro, maar dubbel en dwars waard. Het zijn welliswaar fonteinen, maar wel goede ook al zou je dat niet bij het formaat denken. ;) De pijlen die erbij zaten deden ook niet onder aan de Crusader I, want ze gingen lager en gaven hetzelfde effect waardoor het toch iets groter leek. Dit is dus echt een aanrader, zeker als pakketje voor tussendoor. Grote pakketten zullen ook wel mooi zijn neem ik aan. ;)

Hier enkele foto's die ik heb gemaakt:

De posters:

Mattenfreak is offline   Reply With Quote
Old Fri 26-08-2005, 20:00   #3
Beekje
Banned

Beekje's Avatar

Ja dit is die collectie. HHHmmm weinig reactie's ja. Gelukkig 1 :w

Maar hoe zijn de mensen dan te spreken over Lidu in het algemeen? Kwa prijs/kwaliteit verhoudingen, uitstraling?

Of laat ik het zo zeggen, wat zijn de reactie van de mensen die bij vuurwerkland kopen?

Alvast bedankt groetjes
Beekje is offline   Reply With Quote
Old Fri 26-08-2005, 22:30   #4
rocketeer
Registered User

rocketeer's Avatar

ik heb al een aantal jaren lidu en star met oud en nieuw
ik vind de kwaliteit uitermate goed mooie kleuren en volle boeketten , had afgelopen jaar een aantal proline potten die vielen in het niet bij de lidu en star collection vooral de spinning star en de gold finger van star zijn heel mooi en van lidu de power palm
rocketeer is offline   Reply With Quote
Old Sat 27-08-2005, 00:12   #5
-Theshadow-
Registered User

-Theshadow-'s Avatar

Power palm is goed inderdaad, harde knallen ook voor het kleine kaliber. Er zijn ook goede lidu pijlen (blauw, groen en rode effecten met zilverstaart) alleen zou even niet weten welke dat waren (uit welk pakketje).

Maar het blijft toch allemaal max 200gr PTS in de potten, en 40 gr PTS in de pijlen (INCLUSIEF) motor, dat is dus c.a 30 gram effect lading(in feite dus echt niks, voor die hoge prijzen dan).

:w

Smell the smoke, and never be free again
-Theshadow- is offline   Reply With Quote
Old Sat 27-08-2005, 09:42   #6
jeroen13,7
Registered User

jeroen13,7's Avatar

Quote:
Originally Posted by -Theshadow-
Power palm is goed inderdaad, harde knallen ook voor het kleine kaliber. Er zijn ook goede lidu pijlen (blauw, groen en rode effecten met zilverstaart) alleen zou even niet weten welke dat waren (uit welk pakketje).

Maar het blijft toch allemaal max 200gr PTS in de potten, en 40 gr PTS in de pijlen (INCLUSIEF) motor, dat is dus c.a 30 gram effect lading(in feite dus echt niks, voor die hoge prijzen dan).

daar moet ik toch wat over zeggen... de pijlen vind jij dus duur? ik vind ze een goede prijs kwaliteits verhouding hebben... ninja 1 is 9,90 euro de ninja 2 is 14,90 en de ninja 3 is 19,90 euro ,in elk pakket zitten zo'n 9 pijlen waaronder ook 40 grams pijlen... en als je dat dan vergelijkt met de pijlen van bijv. grand prix 16 unl. waar je 4 pijlen hebt voor 45 euro, vind ik dit erg goedkoop. Ik kan eigenlijk nergens zoveel pijlen met zelfde kwaliteit vinden voor die prijzen... :p

m.v.g. jeroen13,7
jeroen13,7 is offline   Reply With Quote
Old Sun 28-08-2005, 00:25   #7
rocketeer
Registered User

rocketeer's Avatar

en hier ben ik het volledig mee eens 10 pijlen voor 10 tot 20 eurie is zeker niet duur en de kwaliteit is prima das ff anders als diamond zooi van 10 eurie per stuk ook maar 40 gram
rocketeer is offline   Reply With Quote
Old Sun 28-08-2005, 02:22   #8
Afcajax
Registered User

Afcajax's Avatar

Die Crusader I pijlen doen me wel verdacht veel denken aan de Silverline pijlen van Breeschoten :*
Old Sun 28-08-2005, 02:31   #9
mickeyzegtboem
Website Filmer

mickeyzegtboem's Avatar

Quote:
Originally Posted by Afcajax
Die Crusader I pijlen doen me wel verdacht veel denken aan de Silverline pijlen van Breeschoten :*
en ik zie nog wel wat andere dingen waarvan je denkt dat er enkel een ander labeltje op zit, zal wel nieuwe mode zijn.... :r

Last edited by mickeyzegtboem; Sun 28-08-2005 at 02:34.
mickeyzegtboem is online now   Reply With Quote
Old Sun 28-08-2005, 20:28   #10
jeroen13,7
Registered User

jeroen13,7's Avatar

Quote:
Originally Posted by mickeyzegtboem
en ik zie nog wel wat andere dingen waarvan je denkt dat er enkel een ander labeltje op zit, zal wel nieuwe mode zijn.... :r
maar kijk je zo graag naar de buitenkant dan? Als de effecten maar mooi zijn en anders dan andere merken dan mogen ze van mij alles van elkaar overnemen wat ze willen
jeroen13,7 is offline   Reply With Quote
Old Thu 15-09-2005, 17:08   #11
ronster28
Registered User

Quote:
Originally Posted by Beekje19
Beste Freaks,

Deze lijn is vorig jaar geintroduseerd en is verkocht op plekken waar Lidu en Star Collection verkocht zijn/worden. En denk ook Vuurwerkland. Het komt bij de firma Brave & Wichers vandaan.

Graag hier jullie mening en ervaringen.

Alvast bedankt :w

Heb vorig jaar in hilversum in een verfwinkel black label gekocht. Zeer goede kwaliteit/prijs verhouding. Had black box 3, Black thunder en crusader II gekocht.

Assortiment was heel mooi (zelfs de fonteinen waren mooi) en crusader II ook. 7 40 grams pijlen voor dertig euro. Is wat anders dan grand prix ( 4voor 45 euro) en nog mooier en hoger ook. Black thunder had verschrikkelijk harde dreunen en mooie gevarieerde effecten. Beter dan Crown.

ronster
ronster28 is offline   Reply With Quote
Old Thu 15-09-2005, 22:33   #12
Mattenfreak
Registered User

Mattenfreak's Avatar

Quote:
Originally Posted by ronster28
Heb vorig jaar in hilversum in een verfwinkel black label gekocht. Zeer goede kwaliteit/prijs verhouding. Had black box 3, Black thunder en crusader II gekocht.

Assortiment was heel mooi (zelfs de fonteinen waren mooi) en crusader II ook. 7 40 grams pijlen voor dertig euro. Is wat anders dan grand prix ( 4voor 45 euro) en nog mooier en hoger ook. Black thunder had verschrikkelijk harde dreunen en mooie gevarieerde effecten. Beter dan Crown.

ronster
Aha, een Hilversummer?
De foto's in dit topic heb ik daar namelijk mogen maken. Heb er veel meer foto's gemaakt, ook van Dynasty enzo.

Misschien dat ik dan dit jaar de Crusader II ga proberen. :-P
Sponsored Links
Old Fri 09-12-2005, 19:48   #13
casdeman
Registered User

Re: Ervaringen met Black Label lijn, Lidu

Quote:
Originally Posted by ronster28

ronster
Ik zit eraan te denken dit jaar ook wat van deze lijn te halen. De Black box IV is nieuw, en zo te zien zitten er wel wat mooie cakes in. Wat was in die black boxIII de verhouding fontijnen/cakes? Misschien ook wat van die losse potten...
casdeman is offline   Reply With Quote
Old Mon 12-12-2005, 16:10   #14
voix
Registered User

voix's Avatar

@ Mattenfreak kun je mij wat meer vertellen over de Big Blaster waaiercake want die wil ik dit jaar eentje halen.
Old Mon 12-12-2005, 20:45   #15
Mattenfreak
Registered User

Mattenfreak's Avatar

Quote:
Originally Posted by voix
@ Mattenfreak kun je mij wat meer vertellen over de Big Blaster waaiercake want die wil ik dit jaar eentje halen.
Met die heb ik helaas geen ervaring en ze zijn hier dit jaar niet meer te verkrijgen.
Daarnaast sprak ik ook iemand die kon melden dat er geruchten gingen dat de Black Label weer aangepast werd dit jaar en dat het vorig jaar over het algemeen niet echt spectaculair vuurwerk was. Er is voor die prijs ook wat anders en mooiers te krijgen. ;)

Old Sat 25-08-2007, 22:46   #16
FPM-RQ!
Registered User

Mijn ervaringen met Black label zijn top!

Bij zijn grote broers lidu en star en zijn neefje X-treme doet deze nog kleine lijn zeker niet onder!

De crusader pijlen 1 geven een geweldige burst maar gaan naar mijn mening iets te hoog.

En de X-terminator heb ik ook dit jaar de lucht in geschoten en mijn mond viel open..... wat een geweld voor 55 euro!
De 36shots cake geeft echt een enorme burst en knalt niet ''te'' hoog laten we maar zeggen :P
Boekketten blijven ook top aan de dakgoot hangen!

Ik had dit jaar een aantal 500grams potten :
- madness
- outbreak
- revolution
- X-terminator
- supreme
- Sky screamers

De X-terminator was samen met de sky screamers het vuurwerk van de avond!
Ondanks dat de andere 500grams potten mijn erg hadden verrast!
FPM-RQ! is offline   Reply With Quote
Old Thu 27-09-2007, 16:59   #17
basshunter
Registered User

basshunter's Avatar

black label verkopen ze ook bij mij (in almere-buiten),
heb het niet gekocht, maar als ik het zo hoor is het best goed,
mischien ga ik black boc I uitprobere..

mvg
basshunter is offline   Reply With Quote
Old Wed 17-10-2007, 17:45   #18
Sweet Laker
Registered User

Sweet Laker's Avatar

Afgelopen jaar heb ik het Black Label IV pakket uitgeprobeerd en deze viel enorm tegen. Het pakket voelt erg zwaar aan dus het lijkt alsof je heel wat koopt maar niets is minder waar.

De ' multishots' hadden maximaal 5 of 6 schoten, waarvan de uitwerking klein te noemen was. En de bodem was gevuld met beton, wat gelijk het zware gewicht van het pakket verklaarde.

De pijlen, tsja, daar valt weinig over te zeggen, want ik vind Nederlandse pijlen sowieso al beneden behoren presteren, dus daar zal ik het niet over hebben.

Maar de fonteinen waren ook van erg slechte kwaliteit. 1 lullig buisje waar wat vuur uitkomt van nog geen halve meter hoog en van nog geen 30 seconden lang.

Kortom Uitermate Teleurstellend dus en voor mij geen Black Box paketten meer... Misschien nog een potje om te kijken hoe die kwaliteit is, maar de eerste indruk is negatief.
Sweet Laker is offline   Reply With Quote
Old Fri 07-12-2007, 22:55   #19
Mark1600
Registered User

ze hebben er inderdaad dikke plakken beton onderin de potten gestopt deze potten vallen tenminste niet om.
Mark1600 is offline   Reply With Quote
Old Wed 12-12-2007, 21:59   #20
STEVE1
Registered User

Quote:
Originally Posted by Sweet Laker View Post
Afgelopen jaar heb ik het Black Label IV pakket uitgeprobeerd en deze viel enorm tegen. Het pakket voelt erg zwaar aan dus het lijkt alsof je heel wat koopt maar niets is minder waar.

De ' multishots' hadden maximaal 5 of 6 schoten, waarvan de uitwerking klein te noemen was. En de bodem was gevuld met beton, wat gelijk het zware gewicht van het pakket verklaarde.

De pijlen, tsja, daar valt weinig over te zeggen, want ik vind Nederlandse pijlen sowieso al beneden behoren presteren, dus daar zal ik het niet over hebben.

Maar de fonteinen waren ook van erg slechte kwaliteit. 1 lullig buisje waar wat vuur uitkomt van nog geen halve meter hoog en van nog geen 30 seconden lang.

Kortom Uitermate Teleurstellend dus en voor mij geen Black Box paketten meer... Misschien nog een potje om te kijken hoe die kwaliteit is, maar de eerste indruk is negatief.

Kan je mij misschien vertellen hoe de verhouding was?
Hoeveel fontijnen en hoeveel cakes?
Alvast bedankt.
Greetz STEVE
STEVE1 is offline   Reply With Quote