| Frontpage, Forum and Album In dit sub forum vind je informatie over updates die wij doen op de frontpage, het forum en het foto album wat betreft software en uiterlijk. Ook zullen we hier de updates plaatsen wat betreft aanvullingen in de shop. |
Sun 13-04-2008, 20:57
|
|
|
Administrator
|
Re: Professioneel Vuurwerk Forum
|
|
Quote:
Originally Posted by joost_pyro
Het is dus niet mogelijk het terug te lezen?
|
Nee, op dit moment niet.
Het zou ook een beetje vreemd zijn want juist daar staat een hoop rotzooi tussen wat we juist niet meer willen.
|
|
|
|
Sponsored Links
|
|
Mon 14-04-2008, 14:01
|
|
|
Registered User
|
|
|
ik vind het een hele verstandige beslissing.
je moet als jezelf respecterende site, geen aandeel willen hebben in de
chaos die afgelopen oud en nieuw in nederland heeft geheerst.
mijn mening is, dat dit grotendeels ontstaan is door alle mogelijkheden die er tegenwoordig zijn via internet. het moet tegenwoordig allemaal steeds harder en gekker geloof ik...
ik kom filmpjes tegen van kinderen van 12 die met cobra's, explods, 3 inch salutes, en weet ik veel wat voor zeer gevaarlijk spul lopen te stunten.
door het profgedeelte te verwijderen, neem je in ieder geval afstand van al deze onzin.
en voor degene die wil discussieren over welke vlinder harder is, zijn er nog genoeg andere plaatsen waar dit kan. laat die dan de risico's maar lopen van eventuele vervolging of iets dergelijks.
behoud van deze site vind ik belangrijker dan de vaak infantiele vragen over allerlei knalgoed.
ik denk dat dit een grote stap richting "volwassenheid" van de site is.
top jongens! ga zo door.
|
|
|
Mon 14-04-2008, 18:59
|
|
|
Registered User
|
|
|
In het begin had ik iest van, nou mot dat nou.
Maar nu, begin ik het steeds meer te begrijpen.
De eeuwig durende discussie over, de super vlinders en de op de legen vlinders.
Welke nou het harde knalt.
En dan de vragen over de blokkies, welk effect heeft dit blokkie en dan gewoon een nieuwe post aanmaken, terwijl er twee topics boven, een topic is over hetzelfde blokkie.
En dan het vandalisme wat dit jaar veels te veel is gedaan.
Te jonge kinderen lopen te klooien met zwaar prodessionle knallers en vuurwerk.
Ja, en dat moet maar kunnen....
Goed besluit jongens, ga zo door.
Door in de toekomst te kijken, kan je toekomstige problemen voor zijn.
Last edited by de pyromaniac ©; Tue 15-04-2008 at 10:58.
|
|
|
Thu 17-04-2008, 00:49
|
|
|
Registered User
|
|
|
Ik kom er net per ongeluk achter, daar ik in al mijn onschuld hiervroeg om productfilmpjes. Tsja, de eerste maanden van het jaar kijk ik hier weinig moet ik toegeven, maar zo rond mei begint het alweer te kriebelen....
Tsja pro's en con's en eigenlijk zijn alle goede en minder goede argumenten hierboven dus al langs geweest.
Voor mij gaat het er juist om dat ik even kan zien waar ik m'n 150 of 200 euro aan uitgeef, en een opmerking of je beter VT,FS of Z (productervaringen) kan nemen vind ik dan zeer handig. Discussie over wat harder kan vind ik inmiddels niet meer interessant, maar dat ligt ook aan de leeftijd geef ik eerlijk toe.
Ik hoop dat eventule productfilmpjes wel gewoon geplaatst worden, dat er niet meer over gesproken mag worden probeer ik dan wel mee te leven.
Mijn zoektocht op youtube naar materiaal bracht me juist in contact met ongelovelijke dingen, niet te voorkomen natuurlijk, en ik heb gelukkig 2 kersenpitten in mijn hoofd. Een mooie lijst hier met kwalitatieve filmpjes doet m.i. om die reden juist meer goed dan kwaad.
Ik merk het wel en anders dank ik de hele crew en members in ieder geval voor de info de afgelopen jaren.
|
|
|
Thu 17-04-2008, 20:00
|
|
|
Registered User
|
|
|
Zeer jammer helaas ja. Hier was aardig wat informatie en filmpjes te vinden van prof. spul. Maar het verwijderen van deze informatie en filmpjes zal zeker niet leiden tot minder vandalisme, dat is gewoon onzin natuurlijk! En aangezien het NL vuurwerk niet zo heel speciaal is (mijn mening!) en ook nog veel te duur zal ik weinig meer op deze site komen. Erg jammer!
|
|
|
Thu 17-04-2008, 20:26
|
|
|
Banned
|
|
|
Ik vindt het enigszins ook wel beter dat het weg is want kijk maar de Cobra 6 & Xplods dat valt onder de 1.1G categorie.. wat gewoon puur explosieven zijn.. en niet meer vuurwerk te noemen.. en prof blokken vallen gewoon 1.3G dat kan nog net maar alleen in handen van profs.
ik zelf keek nooit naar de Professioneel topic want ga dat toch niet kopen en het is ook voor mij wat aan dure kant het is wel mooi maar toch? ik laat het liever schieten door een professional met benodigde ervaring/papieren en vergunningen en dan nog wel in een vuurwerkshow.
veel leuker dan om zelf te schieten (ja ok is ook wel leuk maar heeft ander sfeer gevoel)
dus ik vindt totaal niet erg dat weg is :) en dan speciaal niet meer terug komen omwillen die categorie weg is? ja jammer dan is hun keuze.. zit er niet mee ik blijf gewoon komen :)
|
|
|
Thu 17-04-2008, 20:55
|
|
|
Registered User
|
|
|
Zeer,zeer spijtig dat dit onderwerp is komen te vervallen. Of het verstandig is moet blijken uit de toekomst. Fpm was toch een grote vergaarbak voor informatie betreffende proff. vuurwerk. Ik heb altijd veel gehad aan de informatie die beschikbaar was. Ook had fpm een leidende rol om sommige personen tegen zichzelf in bescherming te nemen. We kennen allemaal wel de verhalen van mensen die niet weten hoe ze een shell moeten afsteken of menen een lawinepijl uit de hand te moeten schieten. Fpm heeft bijgedragen aan de veiligheid!!!!!
Hopelijk is het besluit niet tot stand gekomen door "druk" van politiek of justitie. Als dit zo is dan hebben al die ~!@#$@ die elk jaar vernielen een grote slag gewonnen en de echte liefhebbers een slag verloren!!!!!!!
Ik vindt het dan ook grote onzin van de mensen die verkondigen dat alle vernielingen worden veroorzaakt door proff. vuurwerk. Er wordt evengoed genoeg vernield met gewoon nl. vuurwwerk maar moeten we de forums hierover dan ook maar sluiten. Als liefhebber van de proff. blokken doet het me pijn maar de mensen achter fpm zullen het wel in alle wijsheid besloten hebben  
|
|
|
Thu 17-04-2008, 20:57
|
|
|
Registered User
|
|
|
Als juist naar die categorie je interesse uitgaat is het best logisch. Er zullen genoeg mensen zijn die andere interesses hebben en die kunnen hier nog steeds volop aan hun trekken komen :)
|
|
|
Thu 17-04-2008, 23:18
|
|
|
Administrator
|
|
|
De uitleg is denk ik duidelijk genoeg. Sommige mensen speculeren erover en dat is echt niet nodig. Het is zoals het is en er zit voor de rest niks achter.
|
|
|
Thu 17-04-2008, 23:48
|
|
|
Registered User
|
|
|
ik vind het eigenlijk wel zonde.
want nu zal er in de toekomst ook geen info meer komen over wat er zoal nieuw is bijgekomen bij alpeco omtrend spektakel vuurwerk.
en ook geen spektakel product filmpjes van de alpeco demo meer :(
|
|
|
Fri 18-04-2008, 00:11
|
|
|
Registered User
|
|
|
Jammer ....
Op deze site stond imo altijd de meeste en beste info omtrend dat soort producten.
|
|
|
Fri 18-04-2008, 03:37
|
|
|
Registered User
|
|
|
Ik ga met appiehappie mee in dit verhaal.
Ik vind het erg jammer dat het Prof gedeelte weg is.Hoop ook wel dat de informatie op een gegeven moment over vooral de blokken en displayshells weer terugkomt in de vorm van een database. Dit heeft bij velen waarschijnlijk een hoop geld gescheelt aan miskopen en zo ook bij mij.
Dat het knalgedeelte er vanaf is gehaald vind ik terecht. Ondanks dat er toch soms goede informatie boven water kwam zoals de fabrikagefouten van de Big Spanish Crackers bij kartonnen met een bepaalde productcode. Dit ook omdat het een stukje veiligheid met zich mee brengt. Het Explod en Cobra 6 verhaal is duidelijk. Ik heb nog met een paar handelaren gesproken over deze dingen en die zeggen ook dat ze er een paar voor zichzelf zullen nemen maar deze nooit meer zullen verhandelen ( ja er bestaan er nog een paar met een gezond verstand  )
Dus aan de ene kant is de beslissing op meerdere fronten zeer zeker te respecteren al hoop ik wel dat de mogelijkheden voor een database nader worden bekeken.
|
Fri 18-04-2008, 09:49
|
|
|
Global Moderator
|
|
|
Quote:
Originally Posted by --sjon beton--
ik vind het eigenlijk wel zonde.
want nu zal er in de toekomst ook geen info meer komen over wat er zoal nieuw is bijgekomen bij alpeco omtrend spektakel vuurwerk.
en ook geen spektakel product filmpjes van de alpeco demo meer :(
|
Dit is wat er in de eerste post staat:
Quote:
Originally Posted by Tony
Ook blijven de films behouden die wij hebben gefilmd en zullen filmen op demostraties van bedrijven die professioneel vuurwerk aan vuurwerk schieters verkopen. Dit alleen ter informatie en er kan dus niet gediscussieerd worden over het product zelf.
|
|
|
|
Fri 18-04-2008, 12:07
|
|
|
Registered User
|
|
|
Ja, lezen blijft vaak een kunst voor sommige...
Mij boeit het niks dat het professionele gedeelte weg is. ook zonder dat gedeelte blijft het heus vollop genieten , de shows hier online zijn altijd super, en al die vragen van welke knalt nou harder en al die andere bullsh*t zijn we eindelijk vanaf.
Goeie zaak, doe mij maar feestvuurwerk.

|
Fri 18-04-2008, 21:12
|
|
|
Registered User
|
|
|
Je verplaatsen in iemand anders is dan blijkbaar ook een kunst
Het gaat hier om de liefhebbers van proff. vuurwerk, die bij een gewaardeerde site een informatiebron missen. Dus hier wat uit de hoogte doen; van die bullshit zijn af, getuigt van weinig respect naar de mensen die wel fpm bezoeken voor dit type vuurwerk.
Verder begint het met het proff. vuurwerk en daarna begint overheid en justitie met het "feestvuurwerk". Ook blijkt wel uit de vele tripreports hoeveel van die jonge gasten naar original , zena etc. gaan. Uit eigen ervaring kan ik je mededelen dat met vuurwerk van deze bedrijven ook de nodige vernielingen en brandschade worden veroorzaakt. En op jullie site staan ook de nodige vragen wat knal harder etc. Dus als supermod vindt ik deze reactie niet juist. (ps thunderboy ik bedoel het niet persoonlijk , maar het is een reactie op een discussie en geen persoonlijke aanval) 
|
|
|
Sat 19-04-2008, 19:04
|
|
|
Registered User
|
|
|
Jij snapt mij niet helemaal geloof ik. Met de bullsh*t bedoel ik alle vragen, van wat knalt harder, etc. Niks tegen Proffesioneel vuurwerk, maar als ik nou kijk naar afgelopen seizoen, hoeveel ontzettend leipe posts ik heb gelezen over bijvoorbeeld een Zink 901 pijl, of harstikke foute info over 3" schieten, dan zeg ik ja, dan maar beter weg met die info.
Ik zei het al, lezen, en dan vooral begrijpend lezen blijft een kunst voor sommige, en blijkbaar ook voor jou. Dit is dan ook niet persoonlijk bedoeld, maar als je commentaar wil geven moet je wel reeel blijven. En dat ik dan in jouw ogen zo'n reactie niet mag geven, omdat ik toevallig een moderator ben elders, dat heeft hier natuurlijk niets mee te maken.
Last edited by RNBakker; Sat 19-04-2008 at 19:43.
|
|
|
Sat 19-04-2008, 20:51
|
|
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
Sat 19-04-2008, 22:07
|
|
|
Registered User
|
|
|
Als het proff gedeelte is verdwenen omdat dit forum zich op professionele wijze wilt richten op consumenten vuurwerk en vuurwerkshows met de daarbij bijbehorende zaken in zn algemeen, is dat een begrijpelijke zet. Je neemt een doel voor ogen en daar stem je dan het een en ander op af. Daar is niets verkeerds aan.
Echter, als het proff gedeelte voornamelijk is verdwenen omdat men op deze manier z`n geweten wilt sussen en uit 'verantwoordelijkheidsgevoel'.. Tja, dan vind ik het een beetje aanstellerij.
Net als de reacties die ik her en der lees waarin als argument word gegeven dat het inderdaad een goed besluit is omdat veel jongelui op gevaarlijke wijze met het zware vuurwerk omgaan. Dat als argument gebruiken voor deze beslissing is gewoon lulkoek. Ook met Belgische, en zelfs Nederlands, vuurwerk kan de gemiddelde knutselaar gekke dingen uithalen, zullen we het forumgedeelte daarover dan ook maar schrappen? Vuurwerk op zichzelf is gewoon gevaarlijk explosief materiaal, of het nou legaal is of niet, schrap dan gewoon alles. Nee houd dit soort onzin onderbouwingen dan gewoon alstublieft voor je.
Maar goed, ik zelf vind het erg jammer. Het zorgt toch wel weer voor de nodige veranderingen, wat niet zozeer als negatief hoeft worden gezien. Ik zal dit forum vanaf nu voornamelijk bezoeken voor consumenten vuurwerk, shows en kennis te vergaren over het vak pyrotechniek. Daar is dit forum groots in, en zal daarin waarschijnlijk nog groter in worden in de toekomst. Voor lekker ouderwets gelul over mijn grootste passie; mooi zwaar groot (proff) vuurwerk, daarvoor zal ik moeten uitwijken naar andere fora`s. Gelukkig zijn die er inmiddels genoeg.
|
|
|
Sat 19-04-2008, 22:34
|
|
|
Administrator
|
|
|
Mensen, laten we elkaar nu niet gaan afzeiken.
Er spelen heel veel factoren (kleine bij elkaar zijn 1 grote) waarvoor we dat gedeelte hebben afgesloten en daarmee is het klaar denk ik wel. Iedereen denkt er anders over en de 1 vind het niet erg en de ander vind het jammer. Dat is altijd zo met dit soort beslissingen.
| |