Wist je dat?

Freakpyromaniacs sinds 2006 zijn onze films ook te vinden op You Tube . Zo blijven de films tot in de eeuwigheid beschikbaar en kan iedereen makkelijk en snel een filmpje opzoeken en bekijken!

Go Back   Freakpyromaniacs Forums > Fallas de Valencia > Fallas de Valencia Archief
Forum Rules Register Members List Mark Forums Read

Fallas de Valencia Archief In deze categorie vindt je alle oude informatie vanaf 2004 over Fallas de Valencia.

Reply

LinkBack (8) Thread Tools Display Modes
Old Fri 01-02-2008, 02:44   #1
Tony
Administrator

Tony's Avatar

Post Programma Fallas Vuurwerk 2008

Eindelijk is het zover en hebben we het programma mogen ontvangen. Er zijn wat kleine veranderingen met het programma van de afgelopen jaren.

Fallas 2008 Vuurwerk Programma
datumtydwatfirmawaar
09/0212.30MascletáPirotecnia GoriExposición Ninot
24/0208.00DespertàValenciana y GoriP.Ayuntamiento
24/0214.00MascletàPirotecnia ValencianaP.Ayuntamiento
24/0220.00CastilloPirotecnia ValencianaCauce del Río
01/0314:00MascletàPirotecnia PeñarrojaP.Ayuntamiento
02/0314:00MascletàPirotecnia GoriP. Ayuntamiento
02/0317:30Calbagata del Ninot InfantilPirotecnia GoriP.Ayuntamiento
03/0314:00MascletàPirotecnia Arco IrisP. Ayuntamiento
04/0314:00MascletàPirotecnia Carlos CaballerP. Ayuntamiento
05/0314:00MascletàPirotecnia QuilesP. Ayuntamiento
06/0314:00MascletàPirotecnia BenllochP. Ayuntamiento
07/0314:00MascletàHmnos.CaballerP. Ayuntamiento
08/0314:00MascletàPirotecnia MartiP. Ayuntamiento
08/0318:00Mascleta NapolitianaPirotecnia ParentePlaya de las Arenas
08/0322:30Calbagata del NinotPirotecnia El PortuguesP.Ayuntamiento
09/0314:00MascletàPirotecnia de AlturaP. Ayuntamiento
10/0314:00MascletàPirotecnia Hmnos.BorredaP. Ayuntamiento
11/0314:00MascletàPirotecnia TómasP. Ayuntamiento
12/0314:00MascletàCarlos PláP. Ayuntamiento
13/0314:00MascletàPirotecnia CrespoP. Ayuntamiento
14/0314:00MascletàPirotecnia El PortuguesP. Ayuntamiento
15/0312:00Homenaje Fallero MascletaPirotecnia BenllochMuseo Fallero
15/0314:00MascletàEuropla de BelgidaP. Ayuntamiento
15/0301:00CastilloPirotecnia TurisPaseo de la Alameda
16/0314:00MascletàPirotecnia TurisP. Ayuntamiento
16/0301:00CastilloPirotecnia ValencianaPaseo de la Alameda
17/0314:00MascletàPirotecnia ValencianaP. Ayuntamiento
17/0301:00CastillosZamorano CaballerPaseo de la Alameda
18/0311:00Homenaje Maximiliano ThousPirotecnia Valenciana
18/0312:00Homenaje Meastro SerranoHmnos.aballer
18/0314:00MascletàZamorano CaballerP. Ayuntamiento
18/0301:30Nit del FocVicente CaballerPaseo Alameda
19/0311:00Homenaje Patron San JoseONBEKEND
19/0314:00MascletàVicente CaballerP. Ayuntamiento
19/0301:00CremàVicente CaballerP. Ayuntamiento

-Zoals de meeste weten schiet Ricardo Caballer dit jaar niet tijdens Fallas en daarvoor in plaats is Pirotecnia Valenciana gekomen. Pirotecnia Valenciana is een behoorlijk goed bedrijf die mooie shows kan schieten.

Omdat wij al wisten dat hun deze plek zouden innemen hebben we van de week een avondshow terug zitten kijken die in de rivierbedding is geschoten in Oktober 2004 en het was een toppertje. Dus we kunnen wat moois verwachten.

-Valenciana schiet niet op de 15de zoals ik gedacht had maar op de 16de waardoor ze hun mascleta op de 17de schieten.

-Pirotecnia Portugues is terug in de week waar wij hem zo graag zien. Vorig jaar werd hij op de 12de gezet waardoor niemand van ons hem gezien hebt terwijl dit toch altijd een gekke en de hardste mascleta is die nog steeds klassiek word geschoten.

-De eerste avondshow is niet om 00.00uur maar om 01.00uur wat voor ons een teleurstelling is omdat wij normaal gaan kijken bij de avond mascleta van Calle Cadiz die ook om 01.00uur begint. Ik zal eens navragen of hun tijd hetzelfe blijft (Calle Cadiz)

-Op de 15de is er om 12.00uur voor het eerst zover ik weet een mascleta ter ere van de Fallero. Deze word geschoten door Benlloc. De tijd zou geen probleem moeten zijn IVM het plein waar ook iedereen heen wilt voor de mascleta van Europla.

-Op de 19de word er een mascleta geschoten om 11.00uur te ere van San Jose. Ik weet niet of dit al eerder was maar kan het me niet herinneren. Door wie deze geschoten word weet ik nog niet maar het zal plaats vinden bij het beeld van deze patron. Ik kom hier later op terug met de precieze plek.

Het word weer een te gekke week!!!

Tony is offline   Reply With Quote
Old Fri 01-02-2008, 06:54   #2
engrealat
Website Publisher

engrealat's Avatar

Talking Re: Programma Fallas Vuurwerk 2008

Netjes hoor deze info ! Super gedaan en dat om 02.44..(freak tijd)

Aangezien ik de eerste keer ga ¨falleren¨ heb ik het lijstje uitgeprint en al in me tas gegooit......(hoezo ik kan nie wachten ?)

Pirotechnica Valenciana voor de 19e...die mannen hebben heel wat werk om RICASA te evenaren of zelfs te verbeteren, maar aangezien het ook voor dit bedrijf een eer is zullen ze ongetwijfeld alles uit de kast halen voor deze Mascleta....toch weer een klein lichtpuntje in de donkere dagen zonder RICASA tijdens Fallas.

Als ik de videos van afgelopen jaar zo zie, denk ik het kan niet gekker.....maar nu zie ik deze lijst.....droom ik zachtjes weg en denk ik, HET KAN WEL !!!! WOEOEOEOEOEOE....

Buiten deze lijst zijn er nog de straatmascletas, het eten, de mensen, en alle overige activiteiten van Fallas.........dus ik ben al onderweg......!!!!

TOT FALLAS !!!!!
Jeroen.

Last edited by engrealat; Fri 01-02-2008 at 15:25.
engrealat is offline   Reply With Quote
Old Fri 01-02-2008, 07:50   #3
hanky-spanky
Website Filmer and Photographer

hanky-spanky's Avatar

Re: Programma Fallas Vuurwerk 2008

Wij kunnen niet vergelijken omdat we ze nog nooit alle gezien hebben behalve Europla. Maar de lijst ziet er wel veelbelovend uit. heeerlijk!!
Vanaf vandaag nog 41 dagen.
gr. h-s
Old Fri 01-02-2008, 08:07   #4
tukker1978
Registered User

tukker1978's Avatar

ik ben wel tevreden met deze lijst,gaat weer een te gekke week worden en ik vind het ook wel eens mooi om andere bedrijven in aktie te zien.
Ben zeer benieuwd kan bijna niet wachten.
tukker1978 is online now   Reply With Quote
Old Fri 01-02-2008, 11:55   #5
BloodyFrits
Registered User

BloodyFrits's Avatar

bedankt voor het posten,, als ik deze lijst zie, word ik echt gek! wou dat het nu al was!
BloodyFrits is offline   Reply With Quote
Old Fri 01-02-2008, 14:50   #6
Grouver
Registered User

Jammer dat in maart iedereen naar school moest want anders was ik wel met me pa er heen gegaan ofzo.
Grouver is offline   Reply With Quote
Old Sat 02-02-2008, 12:13   #7
scania
Registered User

scania's Avatar

Dit is een mooi lijstje ,maar ik mis nog iemand !

ANTONIO CABALLER.....

Ik vond zijn avondshow vorig jaar erg goed ,vooral het begin vond ik machtig mooi.

Maar die zie ik ik helaas ook niet op het lijstje staan....jammer!

Maar zoals vele al zeggen,het wordt weer een te gekke week.
scania is offline   Reply With Quote
Old Sat 02-02-2008, 12:48   #8
Tony
Administrator

Tony's Avatar

Het bedrijf Antonio Caballer bestaat niet meer. Deze is afgelopen jaar opgeheven. Maar Zamorano Caballer is precies hetzelfde. De grote vwerkers zoals Ricardo, Vicente en Migual Zamorano Caballer hebben meerdere bedrijven in Valencia.

Thanks by
Old Sat 02-02-2008, 13:21   #9
saljo
Registered User

Quote:
Originally Posted by Tony View Post
-Zoals de meeste weten schiet Ricardo Caballer dit jaar niet tijdens Fallas en daarvoor in plaats is Pirotecnia Valenciana gekomen. Pirotecnia Valenciana is een behoorlijk goed bedrijf die mooie shows kan schieten.

Omdat wij al wisten dat hun deze plek zouden innemen hebben we van de week een avondshow terug zitten kijken die in de rivierbedding is geschoten in Oktober 2004 en het was een toppertje. Dus we kunnen wat moois verwachten.

-Valenciana schiet niet op de 15de zoals ik gedacht had maar op de 16de waardoor ze hun mascleta op de 17de schieten.

Ik heb zojuist jullie film bekeken van de Crida van vorig jaar, deze was ook door Valenciana geschoten. ECHT SUPER! Zeker geen half werk dus een goede vervanger. Zie:
http://www.freakpyromaniacs.com/movi...na_2502007.wmv
saljo is offline   Reply With Quote
Thanks by
Old Tue 05-02-2008, 21:43   #10
KCLO4
Registered User

Quote:
Originally Posted by saljo View Post
Ik heb zojuist jullie film bekeken van de Crida van vorig jaar, deze was ook door Valenciana geschoten. ECHT SUPER! Zeker geen half werk dus een goede vervanger. Zie:
http://www.freakpyromaniacs.com/movi...na_2502007.wmv
Inderdaad een supershow vol temperament. Deed me een beetje aan Turis denken, die tot mijn favorieten behoort. Jammer dat Ricasa niet schiet, maar laten we niet vergeten dat het tijdelijk is. Overigens hebben we dit decennium ook al afscheid hebben genomen van Arnal en Brùnchu en daar hoor je niemand meer over. Eerlijk gezegd vind ik alle commotie over het wegblijven van Ricasa wat overdreven. De verschillen zijn sowieso erg klein en het is ook heel persoonlijk wat je mooi vindt in een show. Ik vind het wel verfrissend om eens een ander bedrijf te zien.
KCLO4 is offline   Reply With Quote
Old Wed 06-02-2008, 00:10   #11
Tony
Administrator

Tony's Avatar

Verschillen erg klein ?
Ik vind vuurwerk technisch gezien dat je geen vergelijking kan maken met Turis, Antonio en Ricardo Caballer. Kwa kwaliteit van de effecten komen Turis en Antonio niet eens in de buurt. Als je gaat kijken naar show verloop en manier van schieten is dat ook maar net wat je smaak is.

Ik ben heel erg blij dat Arnal niet meer mee schiet. Dit bedrijf schiet zo goed als enkel Chinees. Wij hebben ze in 2003 nog gezien en afgelopen Oktober waar ze in de rivierbedding een show weg schoten. Ik kon er echt niet warm voor lopen. Kwalitatief zeer slecht. Kwantiteit en totaal geen kwaliteit.

Wat moeten mensen nog zeggen over Brunchu. Man is overleden en bedrijf is er niet meer. Ik denk dat het anders was geweest als de man nog had geleefd want zijn shows waren de BOMB wat ik heb begrepen en heb gezien op band.

Het is goed als een ander bedrijf ook eens schiet. Maar ik ben er dan toch voor om Vicente en Ricardo in het wiel te houden gezien de kwaliteit die hun schieten en ze zijn 1 van de weinig die zoveel kunnen schieten voor het budget wat ze krijgen.

Old Fri 08-02-2008, 11:57   #12
robvuurwerk
Registered User

ik vind de show van Valenciana enorm mooi. heb er echt van genoten. mooie finale ook. afwachten wat ze gaan brengen op fallas maar dit ziet er enorm veelbelovend uit. ik verheug me erop! helaas kan ik niet de hele week op fallas aanwezig zijn, vanwege mijn werk, maar pik in ieder geval de castillo van za. en zo. mee.
bedankt voor het programma tony. mooie post. zo blijven we goed op de hoogte.
ik verheug me enorm op fallas 2008. toppieeee rob
robvuurwerk is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Old Sat 09-02-2008, 20:19   #13
USRRobiwan
Registered User

USRRobiwan's Avatar

Kan iemand mij vertellen wat de "Homenaje Maximiliano Thous" , " Homenaje Meastro Serrano" en "Homenaje Patron San Jose" voor soort items zijn? En is er al iets bekend over de locaties daarvan?

Fallas is helaas weer voorbij... ;(~~~

Gelukkig hebben we de FPM videobeelden nog om alles weer naar boven te halen. Want 5 dagen bier/bacardi doet een mens wel eens dingen vergeten hahaha!
USRRobiwan is offline   Reply With Quote
Old Sat 09-02-2008, 22:15   #14
RNBakker
Global Moderator

RNBakker's Avatar

Quote:
Originally Posted by USRRobiwan View Post
Kan iemand mij vertellen wat de "Homenaje Maximiliano Thous" , " Homenaje Meastro Serrano" en "Homenaje Patron San Jose" voor soort items zijn? En is er al iets bekend over de locaties daarvan?
Kan je alleen iets vertellen over de Homenaje Maximiliano Thous. Wat de homage aan de heer Thous precies in houdt weet ik niet. Maar kan je wel vertellen dat het best lastig is, na een aantal korte nachten, om weer om 11.00 uur present te zijn bij het volgende event.

Wat er gebeurd om 11.00 uur is dat er een ceremonie, ongeveer een half uur, is ter ere van Maximiliano Thous welke afgesloten wordt met een knal showtje van een minuut of 5.
Er wordt tijdens deze show gebruik gemaakt van diverse soorten consumenten en prof. cakes. Voornamelijk knal cakes en fluit candles die gecombineerd worden met rook en confetti. Tevens is er een korte salute finale.

Hieronder drie foto's van 2007.

RNBakker is offline   Reply With Quote
Old Mon 11-02-2008, 21:14   #15
saljo
Registered User

Quote:
Originally Posted by USRRobiwan View Post
"Homenaje Maximiliano Thous" - 18/3 - 11 uur - bij kruispunt van calle Sagunto/Maximiliano Thous door Pirotecnia Valenciana.

"Homenaje Maestro Serrano" - 18/3 - 12 uur - in Avenida Reino de Valencia. Eindigt ook met een mascletá door Hnos. Caballer Pirotécnicos.

"Homenaje Patron San Jose" - 19/3 - 11 uur - bij Puente de San José. Eindigt ook met een mascletá door Pirotecnia Valenciana.
saljo is offline   Reply With Quote
Old Mon 11-02-2008, 23:52   #16
chris30
Registered User

chris30's Avatar

Tony bedankt voor de lijst ik ben ook voor het eerst dit jaar en ik hoorde van rob dat het helemaal goed gaat komen ben erg benieuwd naar de show's
kan niet wachten knallen met zijn alle

Later chris
chris30 is offline   Reply With Quote
Old Mon 11-02-2008, 23:57   #17
Tony
Administrator

Tony's Avatar

Quote:
Originally Posted by chris30 View Post
Tony bedankt voor de lijst ik ben ook voor het eerst dit jaar en ik hoorde van rob dat het helemaal goed gaat komen ben erg benieuwd naar de show's
kan niet wachten knallen met zijn alle

Later chris
Als je er voor het eerst heen gaat is het altijd goed.
Ongelofelijk zal het worden. Iedereen begint er nu echt zin in te krijgen en ik denk als we de films van de opening (La Crida - 24 feb) online gaan zetten dat iedereen dan op hete kolen gaat zitten. WHOEOEOOEOEOEOEOE

VALENCIAAAAAAAA EN FALLASSSSSSSSS lalalalalal!!