ik heb de 200 grammers dit jaar geprobeert van de superfour.
de boeketten waren net zo groot als die van de 500 grammers.
ik had de high five pakket met 5 110 grammers daarin die boeketten waren net zo groot als de 500 grammers.
ik heb de polar light gratis gehad dit jaar(dat is een oude 200 grammer van schuurmans) die cake was zo mogelijk nog spectaculairder in effect.
ik kreeg de cometworld de nieuwe colorfull willow en de skycrossing cakes ook.
allemaal topkwaliteit.
ik weet nog niet goed of het met je eens ben als je vind of denkt dat we genaaid zijn.
de oude paarse ronde colorfull willow heb ik dit jaar gehad en die was nog steeds waanzinnig met zijn knalpaarse boeketten.
ik voel me niet echt genaait ofzo.
nou heb ik ook niet echt marktonderzoek gedaan ofzo aangezien ik al 10 jaar schuurmans heb gekocht.
ik koop de 500 grammers maar ik zal toch ook altijd de 200 grammers blijven kopen omdat die verhoudingsgewijs ook gewoon oke zijn.
ben het wel met je eens dat het allemaal wel weer iets mooier op is geworden.
maarja elke cake heeft tegenwoordig met die 500 grammers wel een finale of een behoorlijk tempo erin zitten wat het allemaal zowiezo wat spectaculairder maakt.
plus gecompliceerde cakes met gecompliceerde effecten kosten meer geld.
en voor 200 gram vinden we dat al gauw te duur.
maar tel eens na: een 200 grammer koste van 15 tot een euro of 30 op zijn duurst
de 500 grammers kosten 50 tot 150 euro per stuk op zijn duurst.
wanneer worden we genaait dan ?? toen of nu??
de cakes mogen spectaculairder zijn ze zijn ook vaak een stuk duurder gaan kosten naar verhouding.
niet dat mij dat uitmaakt hoor, als je geen geld uit wil geven moet je geen vuurwerk kopen, makkelijk zat.

maar ik denk dat we het wel in perspectief moeten blijven zien.
ook nu is 75% van de 500 grammers onzin cakes.
met een hoop groen/rood/zilver en crackling alleen in een wat hoger tempo
er zitten wel absolute toppers tussen.
en ieder merk heeft er wel een aantal.
maar de rest is maar gewoon middelmaat of ver onder de maat.
plus daar komt nog bij dat we dankzij internet en de daarbij behorende vuurwerkforums
met name dit forum.
er eigenlijk al heel snel over uit zijn wat echt sjiek de friemel cakes zijn en wat absolute bagger is.
en je dus minder snel teleurgestelt bent.
aangezien je voortijdig al je keuzes goed kon maken, zal je ook zo snel je niet meer vergissen in een cake.
aangezien je altijd de mooiere cakes uitkiest met mooie effecten laat je de rest links liggen en kom je al snel tot een conclusie dat er mooiere 500 grammers gemaakt worden als 200 grammers TOEN.
maar is dat wel zo?? kan dat ook niet gewoon 75% bagger zijn en 25% goede 200 grammers?? ik zou het niet durven zeggen.