20 november 2004, 14:01
|
|
|
Registered User
|
Het gaat hier om Nederlands consumentenvuurwerk. Profistars vallen in Nederland denk ik niet onder het consumentenvuurwerk ;-)
|
|
21 november 2004, 15:44
|
|
|
Registered User
|
Zijn die Profi-stars pijlen van Weco te koop met of zonder kvk? En wat kosten ze? En wat zijn de uitwerkingen ?
Gr doethetzelver
|
21 november 2004, 16:07
|
|
|
Registered User
|
Quote:
Originally posted by doehetzelver
Zijn die Profi-stars pijlen van Weco te koop met of zonder kvk? En wat kosten ze? En wat zijn de uitwerkingen ?
Gr doethetzelver
|
Daar is al een heel topic over, en dit gaat over legale pijlen Dusja zoek ff naar het topic wat over die pijlen gaat.
K vind persoonlijk de bolpijlen van volgens mij de kruiterij erg mooi "Mortier xl en xxl rockets".
|
|
|
21 november 2004, 16:38
|
|
|
Registered User
|
de mooiste legale pijl die ik had had ik vorig jaar heete ook die heette double break maar het was geen ballrocket er kwamen 2 effecten uit en hij kwam best hoog
(had hem gekocht in hengelo om hem aftesteken in veldhoven)]:)
oja heb er zelf geen plaatje van srry |:(
|
21 november 2004, 18:40
|
|
|
Registered User
|
Quote:
Originally posted by Ivanhoe
Het gaat hier om Nederlands consumentenvuurwerk. Profistars vallen in Nederland denk ik niet onder het consumentenvuurwerk ;-)
|
Ivanhoe....je hebt gelijk, sorry...had ff over het hoofd gezien dat er alleen de Nederlandse consumenten pijlen worden besproken.|:(
|
21 november 2004, 19:04
|
|
|
Registered User
|
Zie je nou wel SReFLEctioN dat die pijlen van buitenhuis illegaal zijn. ;) Zie die bollen die erop zitten , die verkopen ze echt niet legaal in de nederlandse vuurwerkwinkels ;)
Gr doehetzelver
|
21 november 2004, 19:23
|
|
|
Registered User
|
Quote:
Zie die bollen die erop zitten , die verkopen ze echt niet legaal in de nederlandse vuurwerkwinkels ;)
|
Dit zijn dan wel in nederland illegale pijlen, maar de grote zegt toch echt helemaal niks.
|
21 november 2004, 19:42
|
|
|
Registered User
|
Nederlandse pijlen zegt de grote idd niets maar belgische pijlen daar in tegendeel wel !
Gr doehetzelver
|
22 november 2004, 00:38
|
|
|
|
verklaar je nader?
in belgie wordt ook zat uit de kluiten gewassen pijlen verkocht met en flut uitwerking
|
|
|
|
22 november 2004, 00:49
|
|
|
Registered User
|
Quote:
Zie je nou wel SReFLEctioN dat die pijlen van buitenhuis illegaal zijn. ;) Zie die bollen die erop zitten , die verkopen ze echt niet legaal in de nederlandse vuurwerkwinkels ;)
Gr doehetzelver
|
K weet niej wat jij in mijn tekst leest hoor, maar k geef alleen aan dat je geen vragen moet gaan stellen over dingen die illegaal zijn terwijl we hier in een legaal topic zitten. Als jij dan leest dat k zeg dat die pijlen legaal zijn moet je tog wat aan je ogen laten doen maja ontopic maar weer:).
|
|
|
22 november 2004, 01:00
|
|
|
Registered User
|
Ik had vorig jaar e double break pijlen. Dit is een van me enigste legale pijlenpakketen die ik heb gehad en deze vond ik er tog uitspeteren. met veel kracht gingen ze omhoog en tog een redelijk groot boeket! ik was er zeer te spreken over!
Tog jammer dat legaal zo duur blijft voor die 32€ had je veel mooiere pijlen kunnen hebben:o
|
22 november 2004, 16:54
|
|
|
Registered User
|
Quote:
Nederlandse pijlen zegt de grote idd niets maar belgische pijlen daar in tegendeel wel !
Gr doehetzelver
|
Nou ik wil hiermee zeggen dat de diktevan de nederlandse pijlen niets te maken heeft met de uitwerking van de pijl. Grote nederlandse pijlen hebben (meestal) niets te maken met de grote van de uitwerking. Een grote nederlandse LEGALE pijl? : soms grote uitwerking soms klein !
Belgische pijlen hebben (meestal) wel een verband tussen de dikte van de pijl en de uitwerking. Grote belgische pijlen hebben (meestal) ook een grote uitwerking. Een grote belgische pijl? :
heeft (meestal) ook een grote uitwerking.
Ik weet nie of jullie dit begrijpen :-D maar iig wil ik zeggen dat de dikte en grote van een legale nederlandse pijl niets te maken hebben met de grote van de uitwerking.
:+ Grt doehetzelver :+
|
22 november 2004, 19:26
|
|
|
Registered User
|
Mijn favoriete pijl werden een jaar of 5 geleden verkocht. weet de naam op het moment helaas niet. Zat iig een grote rode kop op (nee jongens, niet doordenken ... :) ) En er kwam echt een zeer zware dreun uit. Ik heb ze ook maar één jaar gezien in de winkels.
|
|
|
22 november 2004, 20:12
|
|
|
Registered User
|
Kun je een plaatje opzoeken ? Ben wel benieuwd :)
Gr doehetzelver
|
22 november 2004, 21:19
|
|
|
Registered User
|
Ik heb even gezocht, het gaat dus om de Star Jubilee Blister. Peacock Brand. Imp. BVD Art no. 1451 als ik het goed zie. Po Sing Fireworks Factory. Tis trouwens 7 jaar terug, jaarwisseling 97/98
Foto is ietwat onduidelijk, ik heb ze hier nog wel in een folder staan. Daar wil ik wel een foto van maken om te kijken of het een beetje goede kwali wordt.
hier iig de foto die ik er zelf van gemaakt heb (ik was toen helaas nog niet van, het alles netjes en tig keer op de foto zetten :P )
Ik bedenk me overigens nu net, dat de tweede pijl uit dit pakket(je) maar drie sterren liet zien. Misschien ter compensatie van de enorme dreun die uit de eerste pijl kwam :9:-D
|
|
|
22 november 2004, 21:29
|
|
|
Banned
|
Quote:
Originally posted by Sweet Laker
Ik heb even gezocht, het gaat dus om de Star Jubilee Blister. Peacock Brand. Imp. BVD Art no. 1451 als ik het goed zie. Po Sing Fireworks Factory. Tis trouwens 7 jaar terug, jaarwisseling 97/98
Foto is ietwat onduidelijk, ik heb ze hier nog wel in een folder staan. Daar wil ik wel een foto van maken om te kijken of het een beetje goede kwali wordt.
hier iig de foto die ik er zelf van gemaakt heb (ik was toen helaas nog niet van, het alles netjes en tig keer op de foto zetten :P )

Ik bedenk me overigens nu net, dat de tweede pijl uit dit pakket(je) maar drie sterren liet zien. Misschien ter compensatie van de enorme dreun die uit de eerste pijl kwam :9:-D
|
Als het de meest rechtse zijn (2 stuks): Dat zij de Spaceman Rockets van Broekhoff. Ze zijn van het merk Po-Sing fireworks en zijn idd erg goed en nog steeds te verkijgen bij Broekhoff.
Wij hebben ze sinds de introductie (Sinds de 40 gram voor pijlen is toegestaan) elk jaar nog verkocht, maar nu voor het eerst niet gedaan vanwege een paar nieuwe producten.
Een pijl had een Peony met flinke burst en de andere had een double break, echt mooie pijlen!
Groetjes
|
|
|
22 november 2004, 21:33
|
|
|
Registered User
|
Nu je het zegt lijken ze wel op de Space man pijlen van Broekhoff.
Die zijn in een later jaar dan zeker onder een nieuwe naam verder gegaan. Goed nieuws. Zit er nog steeds een zware dreun in, of is dit in die zeven jaar aangepast? Dus minder knal, meer sier?
Dat begrijp ik iig uit je post.
|
|
|
22 november 2004, 22:08
|
|
|
Banned
|
Quote:
Originally posted by Sweet Laker
Nu je het zegt lijken ze wel op de Space man pijlen van Broekhoff.
Die zijn in een later jaar dan zeker onder een nieuwe naam verder gegaan. Goed nieuws. Zit er nog steeds een zware dreun in, of is dit in die zeven jaar aangepast? Dus minder knal, meer sier?
Dat begrijp ik iig uit je post.
|
Nee hij is redelijk hetzelfde gebleven, en ik vond persoonlijk, daarom verkochten we hem nog altijd, het een van de betere legale pijlen. Want de knal die er afkwam was lekker dof en een mooi helder effect. Als je hem ergens ziet kopen dus.
Groetjes
|
|
|
23 november 2004, 06:24
|
|
|
Registered User
|
Cool zo'n Nokia pijl ;-) haha
|
23 november 2004, 22:38
|
|
|
Registered User
|
huh? nokia pijl
waar heb jij het opeens over wat zie jij aan als een nokia pijl|:(
|
23 november 2004, 22:53
|
|
|
Registered User
|
Hij heeft een pijl waar hij een nokia telefoon heeft aangebonden :-P .
Neej grapje, ik zou 't niet weten !!