Freakpyromaniacs sinds 2006 zijn onze films ook te vinden op You Tube . Zo blijven de films tot in de eeuwigheid beschikbaar en kan iedereen makkelijk en snel een filmpje opzoeken en bekijken!
Classic show movies archiveIn deze categorie vindt je films van shows die jaren geleden in Nederland zijn geschoten. De shows zijn meer dan de moeite waard en dus wordt je aangeraden om ze allemaal eens te bekijken.
Schevingen Vuurwerk festival. 1998 (Topper !!!)
georganiceerd en geschoten door de firma Skylight.([Alleen geregistreerde leden kunnen deze links zien. (Only registered and activated users can see links.) ])
vuurwerk werd geschoten vanaf hetdak van schateiland.
wij filmden op een afstand ongeveer 55 meter.
In dit filmpje zie grote kalibers de lucht in gaan samen met meerdere meerslagen bommen.
Ze beginnen en eindigen de show met een traca onder/op de Pier.
ook de titanium saluuts/knal patronen mogen hier niet ontbreken !!
[Alleen geregistreerde leden kunnen deze links zien. (Only registered and activated users can see links.) ]
File: wmv
Size: 126 Mb
Duration:14 Minutes and 55 seconds
Ik kan het niet anders zeggen...het is echt geweldig. Hoe je het publiek op het einde te keer hoort gaan, fantastisch! Wat waren de budgets voor die shows toen die tijd? En klopt het dat hier nou heel weinig proffesionele cake's worden geschoten? Echt heerlijk FPM, de classics zijn uberhaupt fantastisch.
Bedankt.
__________________ Eerst de Search, dan een fluitje.
Geweldige spectaculaire show! Vond vooral dat salvo met die Salute-shells in het begin gaaf. Jammer dat er weinig echt grote shells met veel kleuren in voorkwam. Desondanks zie je hier toch effekten terugkomen die je in de nieuwere shows op Scheveningen weinig ziet. Zoals die poisenous spiders.
Dit was echt een mooi show voor Nederlands begrip.
Ik heb volgens mijn wel is gelezen dat na de vuuwerkramp er geen TI-salutes meer mogen worden afgestoken. Maar ik kan mij herrineren dat 2 jaar geleden bij scheveningen ook nog enkele TI-salutes werden afgestoken.
Dit was echt een mooi show voor Nederlands begrip.
Ik heb volgens mijn wel is gelezen dat na de vuuwerkramp er geen TI-salutes meer mogen worden afgestoken. Maar ik kan mij herrineren dat 2 jaar geleden bij scheveningen ook nog enkele TI-salutes werden afgestoken.
Mvg,
Keesiej
Even offtopic dan,
Die ti's die jij zag 2 jaar geleden waren volgens mij zink 902's en dus geen shells.
Dat laatste effect is een zogenaamde stutata shell, een bom meestal cilindervormig met daarin meerdere bombettes die gelijktijdig ontploffen. Bekijk de films uit Italie eens die hier op de site staan. Daar zie je veelvuldig. Dit is een Italiaans effect.