Quote:
|
Originally Posted by vonk
de tweede pot met minder inhoud is de tail versie .:w
|
De Silver Glittering is ook op 187gr. afgevuld, alhoewel ik niet weet in hoeverre dit klopt (zie een andere thread van mij).
Quote:
|
Originally Posted by 3307
Interessante vraag. Waarom een cake vullen met minder sas terwijl er meer in mag.
Of komen we dan op het gebied waarbij elk tube maar een maximaal hoeveelheid sas mag bevatten. Ik weet dat dit in Nederland 15gram is. Maar heeft Belgie ook zo`n regel bij sierpotten dat valt onder feestvuurwerk?
|
Alpeco heeft de assorted compact 19sh. potten. De meesten zijn op 244 gram afgevuld, verdeeld over 19 shots. De crown uit deze serie heeft ook 19 shots, en daar zit 187 gram in. Dus de hoeveelheid SAS per tube speelt in dit geval geen rol. De crown is waarschijnlijk minder zwaar afgevuld omdat het effect 'crown' geen zware burst moet hebben. Dan gaat namelijk het hele effect verloren. Bij de 'tail' die vonk noemde komt het wellicht omdat hier geen burst bij komt kijken, de silver glittering hoort in principe gewoon een peony te zijn die glitterd, waarom deze slechts op 187 gram is afgevuld vraag ik me ook af. Maargoed, ik en een andere user op dit forum zijn wat vreemde dingen tegen gekomen bij deze pot, zie een andere thread in Feest vuurwerk. Wellicht is dat de oorzaak...