Wist je dat?

Freakpyromaniacs sinds 2006 zijn onze films ook te vinden op You Tube . Zo blijven de films tot in de eeuwigheid beschikbaar en kan iedereen makkelijk en snel een filmpje opzoeken en bekijken!

Old 15 januari 2006, 16:20   #1
jetztgehtslos
Registered User

Golden crown

Ik zat onlangs het filmpje van de demo avond van Alpeco te bekijken en zag meerdere Golden crown potten tegelijk afgestoken worden. Tevens herinnerde ik mij dat in de pot Golden Crown geen 250 gram PTS zat, maar slechts 170/190 gram PTS ( weet precieze hoeveelheid niet meer, maar 2 19 shts van het ass 1 hadden minder pts en Golden Crown was er 1 van).

Waarom is dit zo en wat zou er gebeuren als men de hoeveelheid PTS op zou trekken richting de maximale hoeveelheid? Zou dan het effect groter of juist voller worden of zou het effect dermate veranderen dat het niet meer onder Crown effect zou vallen? Ik hoop dat iemand hier iets meer van weet, misschien Xavier?

Hoor het wel. Groetjes.
Old 15 januari 2006, 19:44   #2
vonk
Registered User

vonk's Avatar

Re: Golden crown

de tweede pot met minder inhoud is de tail versie .:w
Old 15 januari 2006, 20:31   #3
3307
Registered User

3307's Avatar

Quote:
Originally Posted by jetztgehtslos
Waarom is dit zo en wat zou er gebeuren als men de hoeveelheid PTS op zou trekken richting de maximale hoeveelheid? Zou dan het effect groter of juist voller worden of zou het effect dermate veranderen dat het niet meer onder Crown effect zou vallen? Ik hoop dat iemand hier iets meer van weet, misschien Xavier?

Interessante vraag. Waarom een cake vullen met minder sas terwijl er meer in mag.

Of komen we dan op het gebied waarbij elk tube maar een maximaal hoeveelheid sas mag bevatten. Ik weet dat dit in Nederland 15gram is. Maar heeft Belgie ook zo`n regel bij sierpotten dat valt onder feestvuurwerk?

Last edited by 3307; 15 januari 2006 at 20:33.
3307 is offline   Reply With Quote
Old 15 januari 2006, 20:58   #4
casdeman
Registered User

Quote:
Originally Posted by vonk
de tweede pot met minder inhoud is de tail versie .:w
De Silver Glittering is ook op 187gr. afgevuld, alhoewel ik niet weet in hoeverre dit klopt (zie een andere thread van mij).

Quote:
Originally Posted by 3307
Interessante vraag. Waarom een cake vullen met minder sas terwijl er meer in mag.

Of komen we dan op het gebied waarbij elk tube maar een maximaal hoeveelheid sas mag bevatten. Ik weet dat dit in Nederland 15gram is. Maar heeft Belgie ook zo`n regel bij sierpotten dat valt onder feestvuurwerk?
Alpeco heeft de assorted compact 19sh. potten. De meesten zijn op 244 gram afgevuld, verdeeld over 19 shots. De crown uit deze serie heeft ook 19 shots, en daar zit 187 gram in. Dus de hoeveelheid SAS per tube speelt in dit geval geen rol. De crown is waarschijnlijk minder zwaar afgevuld omdat het effect 'crown' geen zware burst moet hebben. Dan gaat namelijk het hele effect verloren. Bij de 'tail' die vonk noemde komt het wellicht omdat hier geen burst bij komt kijken, de silver glittering hoort in principe gewoon een peony te zijn die glitterd, waarom deze slechts op 187 gram is afgevuld vraag ik me ook af. Maargoed, ik en een andere user op dit forum zijn wat vreemde dingen tegen gekomen bij deze pot, zie een andere thread in Feest vuurwerk. Wellicht is dat de oorzaak...
casdeman is offline   Reply With Quote
Old 17 juli 2006, 23:34   #5
jetztgehtslos
Registered User

Zijn er al mensen die een gericht antwoord hebben op deze vraag?
Old 19 juli 2006, 14:06   #6
xavier
Registered User

Voor de defenitieve keuringsnummers van kracht waren, werden bijna alle 19s potten als 250 grams geetiketeerd. Eerst heeft Alpeco deze potten laten keuren voor Frankrijk. In Frankrijk neemt men de gemiddelde van 3 stalen.
Gemiddelde is 187 gram. Daarom heeft Alpeco ook een dossier binnengebracht in Brussel met 187 gram. Zo kan alpeco de potten zowel in Frankrijk verkopen als in België.
xavier is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
crown, golden

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules