View Single Post
Old 4 augustus 2004, 12:55   #3
chainthunder
Registered User

chainthunder's Avatar

Quote:
Originally posted by Ivanhoe
Leuk onderwerp, wil zelf ook een rek maken met 3 en 4 inch buizen (gemengd dus). Voor de 'stop' in de buis wordt vaak multiplex gebruikt, maar MDF voldoet uiteraard ook (is alleen iets duurder). Vuistregel is dacht ik dat de stop net zo dik is als de doorsnee van de mortier, dat betekent dat je voor een 3 inch buis bij 18 mm MDF vier schijven op elkaar moet lijmen, de stop is dan 72 mm dik.

4 inch schietkisten zijn er zeker, kan me een foto van de pyromaniac herinneren met een (echt prachtige) 4 inch kist (in de sneeuw).

Voor de meeste rekjes geldt uiteraard wel dat je zult moeten fixeren met zandzakken of iets dergelijks. Bij een stabiele kist is dit niet altijd nodig
Nou het gaat dus niet over de buizen want hij had gewoon de originele HDPE buizen incl einddop....was ik vergeten te vermelden |:(
Het gaat dus puur om de bekisting zelf.

EN ja ik heb die foto's ook gezien van pyromaniac, ze stonden vorig jaar geloof ik nog op de oude site van FPM, en volgens mij komt er ook nog een foto voorbij in zijn avartar.

Misschien dat pyromaniac ze nog eens kan opzoeken en kan plaatsen,(dan kan deze avartar weg) want ik vond dat een echt super mooi kistje. En ook heel mooi afgewerkt :9~

EDIT: foto nog gevonden
zie deze pagina

En ja zandzakken spreekt voor zich...je kan niet veilig genoeg te werk gaan

Vuurwerkpunt.nl

Last edited by chainthunder; 23 augustus 2004 at 15:04.
chainthunder is offline