Re: afdekken met aluminium folie
|
|
Ten eerste is 1 laag aluminium-folie zo dun dat je er zelfs met een vinger doorheen kan prikken als je het strak houdt, laten we zeggen dat de meeste stukken vuurwerk in dit geval legaal met een snelheid eruit schiet van meer dan 150 km/u, beetje veel gerekend maar kan evengoed meer zijn, is een voorbeeld, dan moet je nagaan dat het makkelijk door zo'n dun laagje heen schiet ik denk zelfs dat een legale bombenrohr makkelijk er doorheen schiet.
Bij een romeinse kaars van bijvoorbeeld 10 ballen durf ik dat niet te zeggen aangezien het eerste schot vaak een slap schot is, dan zou ik zoals poziloc zei gewoon plastic keukenfolie gebruiken.
Ik zelf vind het een beetje onzin om een heel rek af te plakken met alumniumfolie, als ik een rek maak waarvan ik zeker weet dat het door het vele vuur toch in de brand vliegt dan maak ik het rek wel van afvalhout.
Maarja als je een rek hebt gemaakt waarvan de kosten best hoog zijn geweest dan kan ik me het voorstellen, als je dus bijvoorbeeld niet aan afvalhout kan komen.
Maar als je bijvoorbeeld mortierrekken hebt of bombenrohr rekken dan vind ik dit opzich niet nodig want de meeste hinder waar je rek van ondervind is die van het snelle opbranden van het quickmatch, of eventueel viscospoor (spoor die men aanlegt als men verschillende stukken vuurwerk wil doorlonten).;)
|