View Single Post
Old 5 augustus 2006, 19:20   #9
jetztgehtslos
Registered User

Re: "dealers corner"

Zeer intressant initiatief.
De freaks hebben zat vragen en juist op die manier komen vuurwerk deataillisten te weten wat er leeft bij de mensen. Zo kan je ook de kwaliteit van producten verbeteren en misschien eens werken aan de prijs van producten. Al zullen verkopers van vuurwerk toch te veel blijven vragen voor hun producten. Maar we leven nu eenmaal niet in Turkije met een afdingsysteem dus daar moet je je als klant maar bij neerleggen. Enige wat je dan kan doen is negatieve adviezen geven omtrend bepaalde producten en merken en hopen dat anderen de boodschap oppikken en naar rationeel denkvermogen handelen. Doet men dat niet of blijft men te veel krotenkokers houden die toch wel kwistig met de euro's smijten dan heeft dit alles weinig zin inderdaad, je oefent dan immers toch niets uit wat leidt tot verbetering van producten of prijs-kwaliteitverhouding.

En ik vind zelf ook niet dat het hoeft te nijgen naar reclame en sponsoring. Zullen zat mensen zijn die het fijn vinden om gesponserd te worden, maar anderzijds zijn er ook mensen die van hun hobby houden zonder vast te zitten aan sponsoring en commerciele belangen.

Dan zal je als site zelf wel in samenwerking met de de dealers een richtlijn moeten opstellen die ten goede komt aan de hobby als de broodwinst omtrend vuurwerk. Het is wat dat betreft geven en nemen denk ik. En het hangt ook af van de gedachtes van een crew van de site natuurlijk. De één wil het strict bij hobby en informatie houden, de ander denkt zo de financien mooi rond te kunnen krijgen zonder dat het ook maar een cent kost. Hoe ver je gaat en wat je dan doet hangt af van hoe de mensen achter een site zelf denken.

Ik zou zeggen: detaillisten, crews van sites, vuurwerkbedrijven etc. denk eens na over dit issue op te lossen. En dan niet in het belang van 1 partij, maar in het belang van meerdere partijen. Daar is iedereen bij gebaat: van vuurwerkfreak tot de detaillist, van de bewoners in de buurt van een bunker tot het VROM. Samenwerken is beter dan elkaar tegen werken en eventueel elkaar kapot te maken, tenzij het gaat om kartelvorming, dan gaat men te ver natuurlijk. Ik zou zeggen denk erover crewleden van diverse sites, detaillisten en groothandels in vuurwerk en zie hoever je kan komen.