View Single Post
Old 21 december 2005, 21:35   #10
Ivanhoe
Registered User

Ivanhoe's Avatar

Re: Het behouden van Legaal vuurwerk!

Het antwoord is te vinden in artikel 1.2.4 van het Vuurwerkbesluit. Hierin is geregeld of en wanneer men vuurwerk (professioneel en consumenten) voorhanden mag hebben. De hoofdregel is dat dit slechts mag in legale inrichtingen voor de opslag of overslag van vuurwerk. Hierop zijn echter uitzonderingen. Een uitzondering is dat men buiten de toegestane verkoopdata van vuurwerk maximaal 10 kilo consumentenvuurwerk voorhanden mag hebben buiten een voor het publiek toegankelijke plaats. Je mag dus prive max 10 kilo consumentenvuurwerk in huis hebben. Dit mag het hele jaar en is niet strafbaar.

Let op: Het moet gaan om consumentenvuurwerk in de zin van de Nederlandse wetgeving! Belgisch vuurwerk voldoet daar niet per definitie aan, ook niet als een pot maar 200 gram SAS bevat. Het etiket moet bijvoorbeeld aan strikte voorwaarden voldoen.

Edit: Aan de posts van Sweet Laker en GivemePow(d)er heb ik niks toe te voegen (zag ze pas toen ik dat gepost had), hun analyse is helemaal juist. Ik laat deze post toch maar staan als bevestiging van hun verhaal.

:+ Cannibals don't eat clowns cause they taste funny :+

Last edited by Ivanhoe; 21 december 2005 at 21:39.
Ivanhoe is offline   Reply With Quote