View Single Post
Old 21 december 2005, 21:18   #9
Sweet Laker
Registered User

Sweet Laker's Avatar

Re: Het behouden van Legaal vuurwerk!

Wat ik al een keer eerder heb gepost. Er staat in het vuurwerkbesluit uit 2005 dat het toegestaan is voor een particulier om max. 10 kg vuurwerk op een niet voor het publiek toegankelijke plek te hebben. Een woonhuis is niet publiekelijk toegankelijk dus is het toegestaan om het hele jaar 10 kg vuurwerk in huis te hebben.

Wat ik eerder gepost heb:
Quote:
Dat is afhankelijk van hoe je dit stuk uit het vuurwerkbesluit uit 2005 interpreteert:

Het voorhanden hebben van maximaal tien kilo consumentenvuurwerk op een niet voor het publiek toegankelijke plaats

Wat ik uit dit gedeelte van het vuurwerkbesluit begrijp is dat je het op de verkoopdagen bij je mag hebben op publiekelijk toegankelijke plaatsen (Dus van vuurwerkwinkel, naar auto en van auto in woonhuis). En op de 31ste mag je het sowieso bij je hebben en ook afsteken.

En na deze dagen is het volgens mij wel toegestaan om 10 kilo consumentenvuurwerk in huis te hebben, doordat je woonhuis geen publiekelijk toegankelijke plek is, aangezien de sleutel van de voordeur benodigd is om toegang te krijgen tot het huis. En zodoende is het niet publiekelijk toegankelijk. (tenzij het een inbreker is die binnenkomt, maar dan zitten we weer op een ander gedeelte van het (straf)recht )
En het desbetreffende topic: http://www.freakpyromaniacs.com/foru...8206#post48206
Sweet Laker is offline   Reply With Quote