Ik zelf ben zwaar slechthorend. Dit heb ik al van mn geboorte. D.m.v. gehoorapparaten (nu digitaal) worden de geluiden versterkt waardoor ik weer het een en ander kan horen. D.m.v liplezen kan ik begrijpen wat mensen zeggen en dus kan ik zo goed communiceren.
Ieder jaar ben ik altijd bang dat mn gehoor nog meer afneemt door het vuurwerk (vooral na 12-ven, want dan komt het van alle kanten af). Daarom gaan bij mij de apparaatjes altijd uit tijdens het afsteken, mijn oordopjes sluiten de oren goed af, waardoor het meeste geluid tegen word gehouden. Mijn vriendin geef ik altijd een gehoorbeschermer.en nog meerdere mensen die dat willen of waarvan ik wil dat ze dat op zetten.
Dit jaar ga ik ook weer een veiligheidsbril opzetten...vuurwerk wil altijd alle kanten opschieten.
je zal denken..ik ga niet met zo'n ding op mn hoofd lopen...dan loop ik voor gek... laat de andere mensen dat dan lekker denken. je gehoor en ogen zijn heel belangrijk en zal je zeker niet willen missen.
neem dat maar aan van iemand die heel zn leven al een groot deel van zn gehoor mist.
ajus;)