Voor het vierde jaar achtereen de Big Box gehaald. Inmiddels dus zo ongeveer een vaste aankoop. Ik ben echter toch iets minder enthousiast over de box geworden. Afgezien van de prijsverhoging van maar liefst 10% heeft het pakket nog steeds een goede prijs-kwaliteit verhouding die de standaard vuurwerkpakketten in dezelfde prijsklasse veelal aftroeft. 8 potten met goede boeketten, een redelijk tempo en lekkere harde knallen doet het bij mij beter dan een pakket met een tiental potjes en fonteinen plus wat verdwaalde vuurpijlen.
Desondanks begin ik ietwat sceptisch te worden over dit pakket door de opkomst van de 500 grammers. Zo was de Ultimate Force van Barely Legal verreweg superieur aan de potten van uit Big Box die toch alweer wat jaartjes meegaan. Ook beginnen de 8 schots potten uit het pakket en de 4 potten die teveel op elkaar lijken qua uitwerking mij iets tegen te staan. De Kings Crown, Power Palm en weliswaar de 8 schots Crazy Planet zijn wel toppers! De Crossette King met ontzettend kleine boeketten was m.i. een aanfluiting.
Volgend jaar haal ik voor 110 euro eerder 3 500 grams potten dan 8 potten die elk slechts maximaal 30 seconden duren. Een leuke afwisseling na 4 jaar Big Box denk ik.
|