Quote:
Originally Posted by S@nder
Voorbestellingen zijn los vuurwerk, en daar moet je weer een speciale ruimte voor hebben die ook weer aan bepaalde eisen moet voldoen. Veel zaken hebben die ruimte niet waardoor ze inderdaad alles bij elkaar gooien op het laatste moment.
|
Ik heb bij mijn plaatselijke vuurwerkhandelaar een tijd geleden een rondleiding gekregen en naar wat ik daar heb vernomen moet volgens de huidige eisen iedereen zo'n ruimte hebben.
Er moeten minimaal twee bunkers aanwezig zijn;
Één grote bunker waar uitsluitend vuurwerk in dichte dozen staat opgeslagen, in die ruimte mag tevens niet gewerkt worden.
De tweede (kleine) bunker is er om het losse/uitgepakte vuurwerk en de eventuele voorbestellingen op te slaan.
Uit die laatste bunker worden dan constant de aan de kassa geplaatste bestellingen gehaald.
Mijn vuurwerkhandelaar had een vrij ingenieus systeem bedacht om de voorbestellingen zo compact mogelijk op te kunnen slaan.
Ik kan zo voorstellen omdat zakken met voorbestellingen veel ruimte in beslag nemen, dat sommige winkeliers ervoor kiezen een voorbestelling pas te verpakken op het moment dat de klant komt.
Ze kunnen dan namelijk meer uitgepakt vuurwerk in de "los vuurwerk bunker" kwijt.
Dat ze dan echter sommige klanten moeten teleurstellen omdat er bepaalde dingen uitverkocht zijn, vind ik niet kloppen.
Met een goed computersysteem of een goede webwinkel, kan je namelijk ook gebruik maken van voorraadbeheer.
Zodra iemand dan wat wil bestellen wat uitverkocht is, dan volgt er automatisch een melding dat het artikel niet meer op voorraad is.
Uiteraard begrijp ik het probleem dat de bunkers vaak meerdere malen dienen aangevuld te worden.
Maar indien een winkelier laat maar zeggen een beginvoorraad heeft van 100 cakes nummer 1 heeft en deze zijn na 5 dagen in de voorbestelling al uitverkocht, dan krijgt hij daar een melding van en kan gelijk dit product weer bijbestellen en de bijbestelling (hoeveelheid) alvast ingeven in zijn systeem of webwinkel.
Op zo'n manier is de klant ervan verzekerd dat hij krijgt wat hij heeft besteld en vantevoren weet dat iets niet (meer) verkrijgbaar is.
grt Frans