Re: Afraders Consumenten Vuurwerk Nederland
|
|
Over smaak valt niet te twisten, laten we dat voorop stellen. Tijdens de demo in Ede is het gehalte proline/original ongeveer 60/50 geweest, omdat ook de JVE collectie geschoten werd en deze bestaat uit proline en Brave & Wichers artikelen.
Het gekke is dat de mensen van Jaco na de demo zaten te jubelen over Original ( WAT een enorm verschil) ten opzichte van proline en dat jullie amper verschil zagen??? Ook ik heb, op enkele missers van original na (apollo waarbij de bombetten met pijn en moeite de 8 meter haalden, 3 thunderkings die spontaan uit elkaar vlogen...) moeten constateren dat Original voorlopig geen concurrentie heeft van proline (heb je immers partijen voor nodig). De excellent cakes zijn daarentegen redelijk goed, en naar mijn mening de eigen lijn van Jaco ook, maar aan die laatste kan ik geen importeur koppelen. De schietlijst heb ik nog wel dus als iemand het filmpje heeft?
Cameo vraagt zich af of de vuurwerkconsument nog wel serieus genomen wordt en ik denk dat hij het antwoord zelf ook wel weet. Iedere "lijn" heeft wel enkele toppers die de vuurwerkenthousiasteling (scrable!) weet te waarderen, maar over het algemeen worden er illusies verkocht, of gebakken lucht net wat je zelf wilt. Zolang die grote pakken karton en klei als warme broodjes over de toonbank gaan zal dat niet veranderen, daar is het aandeel van de 'echte freaks' in de markt te klein voor.
Ik hoop dat Original hard aan zal slaan in Nederland, al is het maar om de importeurs te laten voelen dat het tijd wordt dat de assortimenter kleiner worden en de kwaliteit omhoog gaat. Maar om de importeurs iets te laten voelen moet het wel heel hard aanslaan vrees ik.
|