Re: Pyro Torch / Aansteekfakkel
|
|
Misschien had ik de start post moeten editten, maar wil die een beetje overzichtelijk houden, dus vandaar toch maar een tweede post.
Vanavond, nadat ik terug was van de heerlijke demo van de Rijswijkse vuurwerkhal, samen met Mickeyzegtboem nog even 2 pyrotorches getest. Het ging hierbij om de pyrotorch van BKV en die van Broekhoff. (Die laatste is helaas niet meer in productie en zal je heel misschien nog tegen komen als restvoorraad ergens). Beide pyrotorches een stopwatch naast gehad.
Hou er rekening mee dat als je er mee gaat afsteken, dat de brandtijden korter zullen worden. Ook de wind kan de brandtijd erg beïnvloeden! (Nu stonden we redelijk uit de wind (en de regen))
Over de broekhoff pyro torch:
Mooie krachtige vlam, was niet al te groot, maar zat echt kracht achter. Geeft een groene vlam die erg veel licht geeft, dit is wel zo prettig om je lontje te vinden in het donker. Torch is wel wat dun, dus oppassen voor breuken. Brandtijd van de Broekhoff torch was ongeveer 4 minuten en 30 seconden.
Over de BKV torch:
Wat korter, maar wel wat dikker (steviger) dan de broekhoff torch. Geeft een oranje achtige vlam, echter met veel minder kracht (Eerder een beetje een veredelde kaarsvlam). Ondanks dat hij een duidelijk grotere vlam gaf, toch een stuk minder licht en dus misschien wat meer zoeken naar het lontje van je cake. De getimede brandtijd van de bkv torch was een goede 8 minuten en 30 seconden.
Als ik zou moeten kiezen, (ik heb ze welliswaar nog niet in de praktijk kunnen testen), zou ik vooralsnog voor de broekhoff torches gaan. Het feit dat ze wat krachtigere vlam geven en een stuk meer licht, wegen zwaarder dan dat ze een stuk korter branden en misschien wat fragiel zijn.
De keuze hoeft echter voor velen niet meer gemaakt te worden, aangezien de broekhoff torches niet meer op de markt zijn. (Ik had het geluk nog een klein restvoorraadje te kunnen bemachtigen.)
Last edited by Michel_G; 10 december 2007 at 10:28.
|