maar de regels die hierboven genoemd worden gelden toch ook alleen maar als je ook daadwerkelijk met een ADR-gekeurd voertuig vervoert? en dan moet volgens mij de bestuurder of de evt. bijrijder in het bezit zijn van ADR-vergunning? Of zit ik er nou naast?
Dus die regels gelden sowieso al niet voor een personenauto of bestelbusje. Je hebt er als particulier geen hol aan.
Stel dat je als particulier in een ADR-gekeurd voertuig illegaal vuurwerk naar Nederland vervoert en je wordt gepakt dan wordt je uiteindelijk wel bestraft voor het illegaal invoeren van buitenlandse goederen en voor het bezit van verboden artikelen, maar ze kunnen je dan volgens mij niet pakken op dat je het verkeerd vervoert. Als je het niet volgens de ADR-bepalingen vervoert en je wordt in hetzelfde geval gepakt dan kan een officier van justitie je daar ook nog op bestraffen als hij wil. Vaak wordt dit overigens niet gedaan. Als een officier van justitie op de "letter" van de wet te werk gaat kunnen ze je op nog heel veel meer bepalingen en verordeningen bestraffen waarvan het merendeel van de mensen niet eens weet heeft. Maar zoals ik als zei, gebeurt dit maar zelden.
|