Quote:
Originally Posted by Vuurwerk.pagina
Tot nu toe is de prijs van het vuurwerk dus alleen maar gestegen maar gelukkig word het vuurwerk ingekocht in Dollars en staat de dollar koers op het moment op een dieptepunt waardoor de prijzen dit jaar aardig gelijk blijven of licht stijgen.
|
Dit is hoe de situatie op dit moment is. De totale inkoopkosten liggen dit jaar ongeveer op hetzelfde niveau als vorig jaar. Dus dat kan in ieder geval niet de reden zijn van deze hogere prijzen.
Waarschijnlijk willen ze gewoon meer verdienen dit jaar. Of dit te maken heeft met hebberigheid of een verkeerde prijsstelling van vorig jaar, dat kunnen we alleen vernemen van de betreffende importeur.
Heb net even de prijzen van de 7 nieuwe producten, van 2006 uit de maximum range (meer dan 200 gram) vergeleken met de prijzen voor dit jaar. Dit laat een prijsstijging van 6,8 procent zien.

Beduidend hoger dan de inflatie.
Met de Fire Barrel als uitschieter + 10%.
Quote:
Originally Posted by Beekje
Daarom vindt ik het persoonlijk een slechte zaak dat bijvoorbeeld XXL zijn prijzen zo laag kan inzetten, dit kan alleen nadelige gevolgen hebben op de toekomst van XXL en dan zul je zien dat ze hetzelfde probleem krijgen met de prijzen als nu hier met Pro Line.
|
Dit ben ik niet met je eens. Dit gaat helemaal geen nadelige gevolgen hebben voor XXL. Kan mij voorstellen dat ze nu kiezen voor een lage prijs, omdat ze nieuw zijn en snel een flink marktaandeel willen verkrijgen. Maar het hoeft helemaal niet zo te zijn dat XXL uiteindelijk op het hoge prijsniveau van jouw importeur uitkomt. Het kan best zijn dat ze, door de de schaalgrootte van Jorge, een veel lagere inkoop hebben in China. Of dat ze tevreden zijn met een lagere winstmarge.