View Single Post
Old 14 juni 2007, 02:23   #5
Vavoom
Registered User

Vavoom's Avatar

Re: 6° Palio Fuochi Pirotecnici - Daylight [Paolelli di Mattei]

Quote:
Originally Posted by KóénL View Post
<snip>
Persoonlijk vind ik het jammer dat er zo een standaard ritme in die meerslagbommen zit. Meestal om de 1 a 2 seconden volgt er een knal. Af en toe vind ik het wel jammer dat dat zo eentonig is. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik deze bommen nog nooit zelf in het echt heb ervaren.
Bepaalde bommen horen juist dit strakke ritme te hebben. Een "otto di scala" mag niet haperen en ook de grotere meerslagen mogen niet onregelmatig zijn. Hieraan kun je tevens zien dat er een ware meester aan het werk is geweest. Het is ongelooflijk mooi om twee identieke handgemaakte bommen exact hetzelfde te zien functioneren (het liefst tegelijkertijd enkele meters naast elkaar).

Zoals Toon al zei valt de eentonigheid best mee, omdat er geen lange series van exact dezelfde bommen achter elkaar geschoten worden. De bommen worden steeds een stapje groter/zwaarder en de ritmes langer/anders.